Arşiţa stiri: 225

O nouă specie de dinozaur cu sprîncene impresionante, descoperită

24 aug. 06:00   Ştiinţă şi IT

Experții au anunțat descoperirea unui dinozaur prădător de mari dimensiuni care a trăit pe teritoriul Kîrgîzstanului acum 165 de milioane de ani.

Cercetările, care au început cu descoperirea primelor rămășițe în 2006, au scos la iveală caracteristicile unice ale unei noi specii numită Alpkarakush kyrgyzicus.

Paleontologii au extras din pămînt oase ale craniului, vertebre pelviene și fragmente din membrele dinozaurului, care aveau pînă la 9 metri lungime. Potrivit lor, acest predecesor al Tyrannosaurus avea un os neobișnuit al „frunții”, probabil cu un corn, care îl deosebește de ceilalți.

De asemenea, au fost găsite fosile ale unui reprezentant mai mic, ceea ce sugerează că acesta ar putea fi părintele și puiul său. Profesorul Oliver Rauhut a declarat că descoperirea umple lacunele din cunoștințele noastre despre teropodele jurasice și contribuie la înțelegerea evoluției lor.

Numit după o pasăre mitică dintr-un poem kîrgîz, noul dinozaur subliniază, de asemenea, importanța Kîrgîzstanului în studiul faunei străvechi.

În curînd, în centrul capitalei moldovenești va apărea monumentul Reginei Maria a României. Dar monumentele căror personalități moldovenești celebre considerați că ar trebui instalate pe străzile noastre?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав