Lumea felinelor prădătoare: fapte uimitoare despre comportamentul lor de vînătoare

29 dec. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu dezvăluie fapte surprinzătoare despre pisici, care sînt considerate printre cei mai de succes vînători de pe Pămînt.

Într-o analiză extinsă a peste 500 de studii anterioare, oamenii de știință au descoperit că pisicile domestice și sălbatice vînează minimum 2.084 de specii de animale diferite. Dieta lor include aproximativ 9% din păsările cunoscute, 6% din mamifere și 4% din reptile, precum și un număr semnificativ de insecte și amfibieni. Cercetătorii notează că acest studiu reprezintă cea mai cuprinzătoare analiză globală a dietei pisicilor de pînă acum.

Cu toate acestea, o dietă atît de diversă reprezintă o amenințare la adresa biodiversității. Pînă la 16,65% din speciile consumate de pisici sînt pe cale de dispariție, ceea ce ridică întrebări cu privire la necesitatea de a proteja natura. Deja, pisicile au fost asociate cu 26% din disparițiile de păsări, mamifere și reptile din întreaga lume. De asemenea, studiul a arătat că, de exemplu, pisicile domestice din Marea Britanie ucid între 160 și 270 de milioane de animale în fiecare an. Astfel de statistici sînt îngrijorătoare, iar o serie de regiuni iau deja măsuri pentru a proteja viața sălbatică prin introducerea de "interdicții pentru pisici" și alte restricții.

Acest studiu ne reamintește importanța conștientizării animalelor de companie și a impactului lor asupra mediului. Deși ne bucurăm de compania prietenilor noștri care toarce, este important să ne amintim că aceștia pot avea un impact semnificativ asupra biodiversității planetei noastre.

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?