Noua culoare a blănii unor pisici, apărută în urma unei mutații, a primit o denumire amuzantă

28 mai. 02:00   Ştiinţă şi IT

O echipă de geneticieni și apărători ai animalelor din Marea Britanie și SUA a descoperit mutația genetică care stă la baza culorii neobișnuite a blănii unor pisici nou descoperite în Finlanda.

Studiul, publicat în revista Animal Genetics, se bazează pe secvențierea genomului a două pisici. Începînd cu 2007, locuitorii din Finlanda au început să observe o colorație neobișnuită a blănii unor pisici sălbatice - neagră la bază, care se transformă treptat în alb.

Această culoare unică a blănii a fost denumită „salmiak”, în cinstea unei prăjituri alb-negru populare în Finlanda.

Descoperind aceste pisici, cercetătorii au efectuat teste la mutațiile genetice necesare pentru formarea culorii albe a blănii, dar rezultatele au fost negative.

În continuare, echipa a secvențiat genomul a două pisici și a găsit o mutație într-o regiune apropiată a genei KIT.

Aceștia au confirmat prezența acestei mutații la trei pisici de culoare salmiak care au moștenit-o de la ambii părinți. Acest lucru sugerează că mutația identificată este recesivă și responsabilă pentru culoarea unică a blănii.

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?