Cutremure stiri: 504

Miracolele regenerării: o meduză rănită și una sănătoasă se pot uni într-un singur corp și continuă să trăiască

10 oct. 02:00   Ştiinţă şi IT
7 ore in urma 929 0

O echipă internațională de cercetători a descoperit că creaturile marine Mnemiopsis leidyi, care seamănă cu meduzele, se pot uni într-un singur corp dacă unul dintre indivizi este rănit.

Observațiile asupra Mnemiopsis leidyi, care este singurul reprezentant al genului său, au arătat că doi indivizi din această specie se pot transforma cu ușurință într-unul singur dacă unul dintre ei este rănit. După alipire, aceste creaturi care seamănă cu meduzele, își sincronizează rapid tractul digestiv pentru a împărți hrana.

Oamenii de știință au descoperit acest fapt surprinzător despre specie după ce au văzut într-un acvariu de laborator un specimen care avea două spate și două structuri senzoriale. Cercetătorii au decis să vadă dacă acest individ neobișnuit a fost format prin fuziunea a două corpuri deteriorate. Pentru a afla acest lucru, ei au îndepărtat părți din corpurile altor indivizi și le-au așezat aproape unul de altul, în perechi. S-a dovedit că în 9 din 10 cazuri, indivizii au fuzionat într-unul singur. În același timp, părțile afectate au putut să trăiască cel puțin încă 3 săptămîni.

Cercetările ulterioare au arătat că indivizii au devenit un tot întreg într-o singură noapte și nu existau goluri vizibile între ei. Atunci cînd cercetătorii au atins una dintre părți, întregul corp unit a reacționat cu o tresărire vizibilă, indicînd faptul că și sistemul nervos al indivizilor în timp a fuzionat în totalitate.

„Descoperirile noastre sugerează că acești pești le poate lipsi ... capacitatea de a distinge între sine și celălalt. În plus, datele sugerează că două creaturi separate își pot uni rapid sistemele nervoase”, spune Kei Jokura de la Universitatea din Exeter (Marea Britanie) și Institutul Național de Științe Naturale (Okazaki, Japonia), care este autorul principal al studiului publicat în Current Biology.

Cercetătorii menționează că nu este încă clar modul în care fuziunea contribuie la supraviețuirea animalelor. Ei presupun că studiile viitoare vor ajuta la înțelegerea modului în care funcționează acest mecanism și vor contribui la studierea fenomenului de regenerare.