Cu toate acestea, bucătarii locali nu au apreciat invenția și consideră că mirosul este foarte departe de realitate, relatează focus.ua.
Poșta franceză a emis în cinstea Jocurilor Olimpice-2024 un timbru poștal care miroase a baghetă. Brutarii francezi asigură că bagheta adevărată miroase cu totul altfel și nu sînt mulțumiți de inițiativa lucrătorilor poștali. Despre disputa în jurul timbrului a scris Reuters.Jurnaliștii au vorbit despre timbrul poștal creat de La Poste în primăvara anului 2024, cînd Franța făcea ultimele pregătiri pentru Jocurile Olimpice din 2024. Conceptul acestei inițiative poate fi găsit pe portalul companiei. Se menționează faptul că crearea pîinii este, la prima vedere, munca simplă a unui brutar, bazată pe ingrediente obișnuie. Cu toate acestea, potrivit poștașilor, acesta este un „know-how unic care a fost transmis din generație în generație”. Cumpărătorii, ținînd în mînă și gustînd bagheta, au parte de o „experiență senzorială deosebită”, în timp ce pîinea și procesul de coacere „reprezintă un patrimoniu cultural imaterial UNESCO”.
O angajată a Poștei a explicat pentru Reuters cum se utilizează neobișnuitul timbru - acesta trebuie zgîriat, ținut aproape de nas și mirosit.
Între timp, brutarii parizieni consideră că marca nu reproduce nici pe aproape mirosul pîinii adevărate, care este coaptă în Franța de peste 100 de ani. Jurnaliștii au oferit opiniile experților care lucrează în brutăriile pariziene.
„Drojdia noastră este fină. Și aceasta miroase mai degrabă a vanilie”, a explicat Jeanne Barer, managerul brutăriei Leonie Bakery.
„O aromă dulce, de fructe”, a declarat reporterilor Harlem Gbodialo, brutarul de la Barrere.
Portalul a menționat că în Franța se coc 16 milioane de baghete pe zi. Între timp, site-ul La Poste spune că timbrul în cinstea baghetei costă 1,96 euro, dar tirajul s-a încheiat, de aceea nu mai poate fi cumpărat.
Adăuga comentariu