Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4016

Taxe mai mici – pasageri mai mulți

2 aug. 2023,, 08:30   Economie
3249 0

Aeroportul Internațional Chișinău se va dezvolta prin creșterea traficului de pasageri și realizarea de noi investiții în infrastructură în condițiile reducerii taxelor aeroportuare, inclusiv a tarifului pentru modernizarea acestuia.

Despre aceasta a declarat managerul Aeroportului Internațional Chișinău, Constantin Vozian, în cadrul noului talk-show "Без галстуков" ("Fără cravată"), moderat de Alexandru Stahurshii la postul N4, transmite Noi.md.

"Noi înțelegem că pentru a cîștiga, de exemplu, 500 de milioane de lei, ceea ce reprezintă o parte din venitul anual al aeroportului pentru un an, este necesar să deservim două milioane și jumătate de pasageri și este posibil să cîștigăm acești bani deservind să zicem trei milioane și jumătate de pasageri. Adică, prin creșterea traficului de pasageri, obținem mai mulți bani și avem mai multe oportunități de a investi în dezvoltarea infrastructurii", a declarat Constantin Vozian.

Potrivit acestuia, în prezent, la aeroportul din capitală este planificat să aibă două milioane și jumătate de pasageri, iar acum a crescut traficul de pasageri cu 65% față de 2022, ceea ce arată că este posibilă creșterea traficului de pasageri.

"Dacă ar exista mai multe companii aeriene pe Aeroportul Chișinău, atunci cetățenii noștri, care acum sînt nevoiți să zboare de pe alte aeroporturi străine, inclusiv de la Iași, ar prefera aeroportul nostru, iar atunci veniturile din taxele aeroportuare, care reprezintă circa 90 la sută din veniturile totale ale Aeroportului Chișinău, ar fi și mai mari, iar atunci ar exista posibilitatea de a investi mai mult în dezvoltarea Aeroportului Chișinău", a spus Constantin Vozian.


El a subliniat că, din păcate, acum administrația Aeroportului Internațional Chișinău este nevoită să facă investiții mari în partea de activitate a aeroportului care nu este vizibilă pentru populație.

"Adică, atunci cînd este vorba de a cumpăra, să zicem, o mașină de intervenție pentru pompieri, care costă jumătate de milion de dolari, aceasta este partea de investiții care nu este vizibilă pentru cetățean și care, în principiu, nu prea interesează consumatorul, pentru că este bine să ai un terminal foarte curat și bine întreținut, confortabil, și știm că terminalul aeroportului Chișinău este unul dintre cele mai confortabile din regiune. Știm că sînt țări pe care le admirăm, unde nu există aeroporturi atît de curate și confortabile. Dar ne dăm seama că fără investiții în echipamente operaționale, în echipamente de securitate aeronautică, aeroportul nu se poate dezvolta. Dar, pe de altă parte, înțelegem că și asigurarea confortului pasagerilor este importantă", a declarat managerul Aeroportului Internațional Chișinău.

Totodată, el a atras atenția asupra faptului că atunci cînd vine vorba de tarife foarte mici pentru zborurile oferite de companiile low-cost din alte țări, de obicei este vorba despre zboruri de pe aeroporturi care sînt situate în zone îndepărtate de orașele mari, în părți îndepărtate de capitale.

"Pînă la urmă, noi sîntem un aeroport de capitală și, prin urmare, avem de multe ori mai multă atractivitate pentru companiile aeriene. Avem aici toate consulatele și misiunile diplomatice, autoritățile publice, marile companii. Acest lucru duce, bineînțeles, la un flux mare de pasageri. Desigur, atractivitatea unui aeroport din capitală este de multe ori mai mare decît a unor aeroporturi regionale. Așadar, avem multe de urmărit și vom putea asigura dezvoltarea aeroportului chiar și în situația unor tarife reduse pentru modernizare. Da, va fi o abordare mai complexă, pentru că putem face calcule elementare din acele tarife de aviație, care au fost în 2019, și numărul de pasageri, și ceea ce avem în acest moment. Toate aceste cifre vor fi făcute publice la sfîrșitul anului și vom putea să înțelegem cîți bani s-au cîștigat atunci, ce investiții puteau fi făcute atunci și ce investiții am reușit să facem într-o perioadă scurtă de timp, în ciuda faptului că lucram în condiții de criză și în condițiile unor tarife mai mici decît la acel moment și a unui trafic de pasageri mai mic", a subliniat Constantin Vozian.

0
0
0
3
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?