X 
Arşiţa stiri: 225
Transnistria stiri: 1464
Preşedintele stiri: 4135

Scafandrii au recuperat corpul magnatului Mike Lynch din epava iahtului scufundat

23 aug. 07:15   Externe
7 ore in urma 1219 0

Corpul magnatului britanic Mike Lynch a fost recuperat joi din epava iahtului familiei sale care s-a scufundat săptămîna aceasta în largul coastei Siciliei în timpul unei furtuni violente, a declarat un înalt oficial italian.

Fiica de 18 ani a lui Lynch, Hannah, este încă de negăsit, a declarat Massimo Mariani, oficial al Ministerului de Interne al Italiei, pentru Reuters, după ce a fost informat de serviciile de urgență, scrie dcnews.

Bayesian, un superiaht sub pavilion britanic, lung de 56 de metri, care transporta 22 de pasageri și membri ai echipajului, era ancorat în portul Porticello, lîngă Palermo, cînd a dispărut sub valuri în cîteva minute, după ce vremea rea a lovit luni dimineață.

Lynch, în vîrstă de 59 de ani, era unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din domeniul tehnologiei din Regatul Unit și își invitase prietenii să i se alăture pe iaht pentru a sărbători achitarea sa în luna iunie într-un proces de fraudă din Statele Unite.

Se crede că șapte persoane au murit în dezastru, în timp ce 15 au supraviețuit, inclusiv soția lui Lynch, Angela Bacares, care este proprietara iahtului Bayesian.


Autoritățile italiene au confirmat că au recuperat miercuri corpurile lui Jonathan Bloomer, președinte neexecutiv al Morgan Stanley International, și Christopher Morvillo, de la firma de avocatură Clifford Chance, alături de soțiile lor, Judy Bloomer și Neda Morvillo.

Corpul bucătarului de la bord, cetățeanul canadian-antiguan Recaldo Thomas, a fost recuperat luni în apropierea epavei.

Mariani a declarat că este posibil ca trupul fiicei lui Mike să nu se fi aflat în barcă, ci să fi fost luat de ape.

Purtătorul de cuvînt al pompierilor, Luca Cari, a declarat că, în cazul în care trupul ei se află încă în iaht, ar putea dura ceva timp să fie găsit, avînd în vedere dificultatea scafandrilor de a accesa toate zonele ambarcațiunii, care se află pe o parte la o adîncime de 50 de metri.

A fost deschisă o anchetă judiciară cu privire la dezastru, care a derutat experții navali, care spun că o barcă precum Bayesian, construită de producătorul italian de iahturi de lux Perini, ar fi trebuit să reziste furtunii.

Giovanni Costantino, directorul general al șantierului naval Italian Sea Group, care deține Perini, a declarat presei italiene că Bayesian era „una dintre cele mai sigure ambarcațiuni din lume” și a acuzat echipajul că nu a respectat procedurile corecte de siguranță.

Căpitanul, James Cutfield, și cei opt membri supraviețuitori ai echipajului nu au făcut niciun comentariu public cu privire la dezastru. Procurorul care conduce ancheta, Ambrogio Cartosio, a programat o conferință de presă pentru sîmbătă.

În ultimele trei zile salvatorii specializați au căutat în interiorul carenei iahtului scufundat, în condiții extrem de dificile din cauza adîncimii și a îngustimii locurilor pe care le cercetează scafandrii.

Pompierii au comparat eforturile cu cele care au fost întreprinse, la o scară mai mare, pentru Costa Concordia, un vas de croazieră de lux care s-a răsturnat în largul insulei italiene Giglio în ianuarie 2012, ucigînd 32 de persoane.

După recuperarea ultimului cadavru, experții vor trebui să decidă dacă, sau cum, să salveze nava.

Directorul general al Italian Sea Group a declarat că sistemul automat de urmărire al iahtului sugerează că au trecut 16 minute din momentul în care a început furtuna pînă la scufundare.

El a spus că este clar că nava a luat cantități mari de apă, adăugînd că anchetatorii vor trebui să vadă ce uși sau trape ar fi putut fi lăsate deschise, concentrîndu-se în special pe o ușă principală situată pe partea stîngă a iahtului.

1
1
1
2
2

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

În curînd, în centrul capitalei moldovenești va apărea monumentul Reginei Maria a României. Dar monumentele căror personalități moldovenești celebre considerați că ar trebui instalate pe străzile noastre?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав