Arşiţa stiri: 153
Jocurile Olimpice stiri: 124

Va fi mai mult aur: la descoperirea de noi surse a ajutat principiul fermentării laptelui

6 iul. 02:00   Ştiinţă şi IT

Înțelegerea mecanismelor de formare a aurului joacă un rol esențial în găsirea și extragerea durabilă a aurului.

De data aceasta, o echipă de oameni de știință a fost ajutată de urmărirea procesului de fermentare a laptelui.

Cercetătorii de la Universitatea McGill au făcut o descoperire importantă care ar putea duce la descoperirea de noi zone cu zăcăminte de aur.

O echipă de oameni de știință s-a deplasat la zăcămîntul Brucejack din nord-vestul Columbiei Britanice pentru a studia rocile vechi care conțin minereu. Zăcămîntul, format inițial într-un arc insular oceanic submarin în urmă cu aproximativ 183 de milioane de ani, se află acum pe uscat din cauza mișcărilor plăcilor tectonice. Analiza probelor la McGill și la Universitatea din Alberta a arătat că apa de mare s-a amestecat cu fluidele minerale în scoarța terestră, ceea ce a dus la formarea aurului.

"Aceste roci, care datează din Jurassicul timpuriu, se găsesc în formațiuni vulcanice și sedimentare", explică coautorul studiului Anthony Williams-Jones, profesor de geologie și geochimie la McGill. - Folosind spectrometria de masă de înaltă rezoluție, am descifrat semnăturile lor chimice unice. Descoperirea depunerii de aur indusă de apa de mare este nouă și surprinzătoare."

Autorul principal al studiului, Duncan McLeish, a adăugat adaugă: "Ionii de sodiu din apa de mare duc la lipirea nanoparticulele de aur între ele, la fel cum acidul determină laptele să se coaguleze, ceea ce duce la formarea zăcămintelor de aur".

Aceste rezultate sugerează că zăcămintele de aur se pot forma pe fundul mării, indicînd faptul că în arcuri de insule subacvatice și în gropile oceanice adînci ar putea exista resurse de aur neexploatate.
Studiul, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences, subliniază faptul că zăcămintele de aur de calitate superioară pot contribui la reducerea costurilor de mediu ale mineritului, întrucît minele terestre produc adesea minereu de calitate inferioară care necesită o prelucrare extinsă.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?