Arşiţa stiri: 224
Jocurile Olimpice stiri: 293

Revoluție în studierea oceanelor: cum arată peștele-robot creat de studenți

14 aug. 02:00   Ştiinţă şi IT

Studenții-ingineri de la Școala Tehnică Superioară din Zurich au creat un pește-robot pe nume Eva, care ar putea face o revoluție în studierea oceanelor.

Despre aceasta scrie CNN.

Acest pește robotizat, pus în funcțiune cu ajutorul unor pompe ascunse, imită mișcările peștilor adevărați, ceea ce îi permite să se deplaseze pe furiș în corpurile de apă și să intervină cît mai puțin în ecosistem.

Eva este dotată nu doar cu o cameră și un sonar pentru a evita obstacolele, ci are și capacitatea unică de a colecta ADN din mediul înconjurător, cunoscută sub numele de "eDNA".

Probele de ADN colectate pot fi secvențiate în laborator pentru a determina ce specii trăiesc în corpul de apă studiat. Acest lucru le va permite oamenilor de știință să obțină o imagine mai detaliată a biodiversității oceanelor, o mare parte din aceasta rămînînd încă un mister.

Avînd în vedere faptul că ecosistemele oceanelor se confruntă cu amenințări grave din cauza schimbărilor climatice și a activității omului, instrumente precum Eva devin din ce în ce mai importante.

Studenții speră că invenția lor va ajuta oamenii de știință să protejeze mai bine mediul marin. De asemenea, ei intenționează să pună tehnologia lor la dispoziția unui public științific mai larg, ceea ce ar putea contribui la prevenirea dispariției sau extincției speciilor.

Pentru cine intenționați să votați la alegerile prezidențiale din data de 20 octombrie?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав