Arşiţa stiri: 223
Jocurile Olimpice stiri: 292

Paleontologii au descoperit fosilele unui crocodil unic, asemănător cu un delfin

14 aug. 00:00   Ştiinţă şi IT

O specie descoperită recent de crocodil marin, care a trăit cu 135 de milioane de ani în urmă a fost descrisă în Germania.

Crocodilul antic făcea parte din familia Metriorhynchidae, un grup remarcabil care a dezvoltat un corp asemănător cu al delfinilor. Aveau pielea netedă fără solzi, înotătoare și o aripioară la coadă.

Hrana lor era foarte varietată, inclusiv animale care se mișcă rapid, cum ar fi calmarii și peștii, dar unele specii aveau dinți zimțați mari, ceea ce sugerează că se hrăneau cu alte reptile marine, relatează Noi.md cu referire la unian.net.

Metriorhynchidae sunt cel mai bine cunoscute din perioada jurasică, iar fosilele lor devin tot mai rare în perioada cretacică.

Un craniu perfect conservat, împreună cu primele vertebre cervicale, a fost descoperit în urmă cu mai bine de o sută de ani de arhitectul statului german D. Hapke într-o carieră din Sachsenhagen, lîngă Hanovra. Exemplarul are o istorie interesantă. Acesta a fost transmis pentru pregătire și studiere lui Henry Schroeder de la Institutul Geologic Prusac din Berlin, unde, după cum s-a crezut, el a fost inclus în colecție.

Acest lucru a dus la speculații că specimenul ar fi fost pierdut în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Ulterior, specimenul a fost redescoperit la Muzeul Minden din Germania de Vest.

Pentru cine intenționați să votați la alegerile prezidențiale din data de 20 octombrie?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав