Oamenii de știință au creat un oțel inoxidabil care ucide bacteriile

23 mai. 05:00   Ştiinţă şi IT

Experții de la Georgia Institute of Technology au prezentat o nouă abordare promițătoare pentru combaterea infecțiilor bacteriene.

Studiul, publicat pe Small, dezvăluie potențialul oțelului inoxidabil pe bază de cupru de a distruge bacteriile dăunătoare.

Utilizat pe scară largă în spațiile publice, în dispozitivele medicale și în industria alimentară, oțelul inoxidabil este adesea un refugiu pentru bacterii, ceea ce poate duce la infecții grave și la creșterea costurilor cu asistența medicală. Cu toate acestea, o nouă metodă de nano-texturizare a oțelului inoxidabil acoperit cu cupru oferă o soluție eficientă la această problemă.

Folosind o metodă electrochimică, oamenii de știință au creat o suprafață care poate ucide bacteriile fără a utiliza antibiotice. Prin aplicarea unui strat de cupru pe oțelul inoxidabil, a fost creat un mecanism dublu de ucidere a bacteriilor, împiedicîndu-le să devină rezistente la medicamente.

Experimentele au arătat că noul material a fost capabil să reducă numărul de bacterii Gram-pozitive și Gram-negative de pe suprafață cu 97% și, respectiv, 99% în doar 30 de minute. În plus, analizele au arătat că învelișul de cupru este format din cupru metalic și stări oxidate, ceea ce îi asigură activitatea biocidă.

Această tehnologie inovatoare deschide noi perspective în lupta împotriva infecțiilor bacteriene și poate fi utilizată pentru a crea soluții sigure și eficiente în diverse domenii în care este important să se prevină infecțiile transmise pe suprafață.

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?