Ce se ascunde în umbra Soarelui: Astronomii, pe cale să facă o descoperire uluitoare

26 iun. 00:30   Ştiinţă şi IT

Astronomii sînt pe cale să facă un pas uriaș în explorarea Sistemului Solar, în speranța de a descoperi o planetă masivă și înghețată, cunoscută sub numele de Planeta X sau a noua planetă.

Situată la miliarde de kilometri distanță de Soare, dincolo de orbitele cunoscute ale planetelor, această lume ipotetică ar putea să aibă dimensiuni și compoziție asemănătoare cu cele ale unui gigant gazos sau de gheață.

Cercetătorii Mike Brown și Konstantin Batîghin sînt printre cei care au susținut această ipoteză, bazîndu-se pe observații anterioare ale obiectelor din Centura Kuiper. Aceste comportamente neobișnuite au sugerat o influență gravitațională semnificativă, indicînd prezența unei mase mari în afara sferei de influență a planetelor cunoscute, notează Noi.md cu referire la gandul.ro.

Analiza savanților a identificat mai multe obiecte cu orbite deformate, consolidînd teoria unei planete mari, dar ascunse, în regiunea exterioară a Sistemului Solar.

În prezent, eforturile de cercetare sînt îndreptate către Observatorul Vera C. Rubin, un telescop avansat ce urmează să fie inaugurat la sfîrșitul anului 2025 în Chile.

Echipat cu cea mai mare cameră digitală din lume, observatorul va oferi astronomilor o vedere fără precedent asupra cerului înstelat, permițîndu-le să exploreze sistematic regiunea exterioră a Sistemului Solar.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?