Arşiţa stiri: 153
Jocurile Olimpice stiri: 127

Asteroizi gigantici s-au apropiat de Pămînt. Radarul NASA a făcut fotografii detaliate ale obiectelor

9 iul. 02:00   Ştiinţă şi IT

Uriașul radar al NASA a detectat mai mulți asteroizi amenințători care au trecut pe lîngă planeta noastră la sfîrșitul lunii iunie.

NASA a publicat mai multe imagini create cu ajutorul radarului sistemului solar Goldstone, cu o lățime a antenei radio de 70 de metri, care se află în California, SUA. Prima imagine arată asteroidul 2011 UL21 cu o lățime de 1,5 kilometri. Ea a fost înregistrată în timp ce acesta zbura la o distanță de 6,6 milioane de kilometri de Pămînt la 27 iunie. În termeni spațiali, este destul de aproape - de 17 ori distanța de la Lună. S-a dovedit că acest asteroid nu era singur. Unul mai mic orbita în jurul său la o distanță de 3 kilometri.

"Aproximativ două treimi dintre asteroizii de această dimensiune sînt considerați a fi sisteme duble, iar descoperirea lor este deosebit de importantă deoarece putem folosi măsurători ale pozițiilor lor relative pentru a estima orbitele, masele și densitățile lor reciproce, ceea ce oferă informații cheie despre modul în care s-ar fi putut forma", a declarat Lance Benner, cercetător șef la Jet Propulsion Laboratory al NASA.

O altă imagine arată un asteroid de 150 de metri lățime, 2024 MK, în detalii surprinzătoare. Acesta a trecut la aproximativ 295 000 de kilometri distanță (adică mai aproape decît Luna) două zile mai tîrziu, pe 29 iunie.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?