Animalele marine se reduc în dimensiuni din cauza încălzirii globale

12 sep. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT
2099 0

Un studiu global efectuat pe mii de specii de animale și plante confirmă tendințele alarmante de micșorare a dimensiunilor organismelor din natură. Iar acest lucru este cel mai vizibil în ocean.

Cercetătorii au descoperit că specii precum vulpea de mare și peștele din Atlanticul de Nord își micșorează dimensiunile. Aceste schimbări afectează compoziția și funcționarea ecosistemelor.

Reducerea dimensiunilor corporale nu se observă doar la pești, ci și la unele specii de plante și nevertebrate. În același timp, alte specii cresc în dimensiune, în special plantele din Arctica.

Motivele acestor schimbări sînt încă sub semnul întrebării, dar oamenii de știință bănuiesc că acestea ar putea fi legate de încălzirea globală și de consumul excesiv de resurse, caracteristic erei noastre, numită Antropocen.

Studiul realizat de o echipă internațională de oameni de știință, care include date despre mii de specii, confirmă tendințele alarmante în ceea ce privește schimbările de dimensiuni ale organismelor din natură. Aceste schimbări ar putea avea un impact serios asupra ecosistemelor și a interacțiunilor dintre specii, precum și asupra rolului organismelor în menținerea biodiversității și în asigurarea hranei pentru oameni.

Dr. Franziska Schrodt, co-autor la Universitatea din Nottingham, a declarat: "Ambele sînt foarte importante pentru noi: "Din păcate, în prezent ne lipsesc date despre multe alte organisme în afară de pești pentru a trage concluzii clare. Avem nevoie de mai multe investiții și atunci vom putea furniza raportul mai detaliat de care avem nevoie pentru a evalua starea mediului și a siguranței alimentare la nivel mondial".

Autorii notează că cercetările suplimentare vor conduce, de asemenea, la strategii mai eficiente de conservare a biodiversității și de gestionare a ecosistemelor.