Arşiţa stiri: 207
Jocurile Olimpice stiri: 204

Aici secetă, acolo inundații: cum s-a schimbat răspîndirea precipitațiilor pe planetă din cauza încălzirii globale

31 iul. 06:00   Ştiinţă şi IT
2005 0

Într-un studiu recent publicat în revista științifică Science, cercetători din China și Regatul Unit au identificat noi efecte ale schimbărilor climatice.

Aceștia au constatat că emisiile de gaze cu efect de seră au dus la modificarea tiparelor de precipitații pe o treime din suprafața Pămîntului, ceea ce a dus la o distribuție inegală a precipitațiilor, ducînd la secetă în unele regiuni și la inundații în altele.

În ultimul secol, datele au arătat modificări ale tiparelor precipitațiilor, iar cercetătorii prevăd că această tendință va continua.

Aceștia explică faptul că o creștere de 1,5 grade a temperaturii medii globale duce la o creștere a conținutului de umiditate în atmosfera inferioară, ceea ce determină precipitații abundente.

Aceste rezultate subliniază importanța înțelegerii schimbărilor climatice și a implicațiilor acestora pentru protejarea ecosistemelor planetei noastre.

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав