Agenția Servicii Publice anunță că proiectul pilot de eliberare a semnăturilor electronice calificate în cadrul centreleor multifuncțioale ale instituției a fost creat încă în trei localități: Bălți, Cahul și Basarabeasca.
În regim de pilotare (15 iulie – 16 septembrie 2024), serviciul este prestat doar persoanelor fizice. Pe parcurs, acesta va fi extins în toate centrele multifuncționale din țară, anunță Noi.md
În prezent, cetățenii își pot perfecta o semnătură electronică calificată în următoarele centre multifuncționale (CM) ale Agenției Servicii Publice:
- Chișinău, CM nr.3 (str. Mihail Sadoveanu, nr.17) și CM nr.4 (bd. Decebal, nr.6);
- Bălți (Piața Vasile Alecsandri, nr.8);
- Basarabeasca (str. Naberejnaia, nr. 9);
- Cahul (prospectul Republicii, nr24 G).
Agenția Servicii Publice încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă.
Avînd o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a utiliza aplicația mobilă EVO (evo.gov.md), accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md), precum:
- Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.), link aici;
- Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului), link aici;
- Extras din Registrul de stat al uniților de drept, link aici.
Adăuga comentariu