Arşiţa stiri: 153
Jocurile Olimpice stiri: 128
Transnistria stiri: 1411

Planurile de admitere în învățămîntul superior pentru anul de studii 2024-2025, aprobate

21 iun. 16:00   Societate
4393 0

În instituțiile de învățămînt superior din Republica Moldova, cu finanțare de la bugetul de stat, vor fi admise 8697 persoane. Cabinetul de miniștri a aprobat planurile de admitere în învățămîntul superior pentru anul de studii 2024-2025, pliate pe necesitățile pieții muncii inclusiv.

Cele mai multe locuri bugetare vor fi oferite pentru domeniile: științe ale educației, inginerie, tehnologia informațiilor și comunicațiilor, medicină, agricultură.

La studii superioare de licență și studii superioare integrate vor fi admise 5307 persoane, la 25 de domenii generale de studii. Circa 25% din locuri vor reveni sectorului științe ale educației și asistență socială, în condițiile în care, în prezent, în acest domeniu sînt vacante 2041 locuri de muncă.

De menționat că 215 locuri de la învățămîntul cu frecvență în domeniul pedagogiei vor fi direcționate la învățămîntul cu frecvență redusă. Acestea vor fi ocupate, prioritar, de către absolvenții colegiilor pedagogice, care vor aduce dovada angajării în instituții publice de învățămînt. Scopul prevederii este asigurarea învățămîntului general cu cadre didactice, dar și sporirea calificării profesionale a acestora.

Totodată, planul de admitere pentru Producție multimedia, designul jocurilor și animație a fost majorat cu 11 locuri bugetare. Sunt planificate 5 locuri suplimentare la Medicină Veterinară, 8 locuri - la Tehnologii de fabricare și prelucrare, 9 locuri - la Arhitectură și Construcții.

La studii superioare de masterat vor fi admise 2864 persoane, iar la studii de rezidențiat și secundariat clinic sînt prevăzute 420 de locuri. Pentru încadrarea cetățenilor străini în învățămîntul superior, sînt prevăzute 106 locuri bugetare, dintre care 76 - la licență și 30 - la masterat.

2
0
1
2
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?