X 
Arşiţa stiri: 219
Jocurile Olimpice stiri: 297
Transnistria stiri: 1462

Ilie Bricicaru, despre accidentul de la Strășeni: "Ce facem mai departe? Cum abordăm problema?"

14 aug. 10:45   Societate
4 ore in urma 2282 0

"Mergem în continuare pe responsabilitatea participantului la trafic, sau totuși creăm un sistem de responsabilitate instituțională (decidenți politici, responsabilitate comună, planificatori de infrastructură, și gestionare transporturi, ingineri)?". Despre acest lucru se întreabă în legătură cu accidentul de la Strășeni, Ilie Bricicaru, directorul Observatorului de Siguranță Rutieră din cadrul Universității Tehnice a Moldovei (OSR-UTM), conferențiar universitar, notează Noi.md.

"- 5 persoane decedate în teribilul accident de pe drumul expres M5 (în regiunea s. Codreanca, Strășeni), cu vîrste de 17, 32, 37, 54 și 57 ani, dintre care 4 femei; - 6 persoane sînt în spital, du traume grave, dintre care 5 copii de 1, 6, 7, 9 și 13 ani;

- șoferul, care se presupune că a provocat accidentul, cu vîrsta de 22 ani, în spital și el, dar care la vîrsta pe care o are, are o istorie deja impresionantă în trafic.

Alte detalii, cu referire la trafic, drum, vehicule, etc, nu se cunosc la moment, sau mai bine zis, nimeni nu le-a documentat (cred), și asta s-ar confirma, dacă am vedea datele colectate la locul accidentului {...}", se arată în mesajul lui Ilie Bricicaru, postat în rețele sociale.

Totodată, directorul Observatorului de Siguranță Rutieră din cadrul Universității Tehnice a Moldovei (OSR-UTM), a venit și cu unele concluzii în contextul celor întîmplate.


"- {...}Cum abordăm problema? Continuăm să ne axăm pe controlul comportamentului în trafic, sau totuși începem să proiectăm și să construim și exploatăm corect drumuri și străzi cu scopul limitării erorii umane?

- Cauza (factorul de risc) principal este viteza de circulație. Ce facem în continuare, ne axăm pe control polițienesc, sau începem să gestionăm eficient viteza în proiectele de infrastructură rutieră?

-Responsabilitatea: Mergem în continuare pe responsabilitatea participantului la trafic, sau totuși creăm un sistem de responsabilitate instituțională (decidenți politici, responsabilitate comună, planificatori de infrastructură, și gestionare transporturi, ingineri)?

-Cum abordăm intervenția Statului? Ca reacție bazată pe istoria accidentelor rutiere, sau axată pe munca de identificare proactivă și evaluarea riscurilor.

În acest context, avînd în vedere gravitatea cazului, autoritățile erau obligate să facă o evaluare a riscurilor prin o investigație detaliată (multi-aspectuală), pentru a înțelege ce s-a întîmplat, și a lua măsuri. De altfel, legea 350/2023 prevede acest lucru, chiar dacă mecanismul nu este încă elaborat".

Amintim că procurorii cer 30 de zile de arest pentru tînărul de 22 de ani, care ar fi provocat accidentul de la Strășeni în data de 10 august.

Conducătorul auto a ieșit pe contrasens și, în plină viteză, a intrat frontal într-o mașină care circula regulamentar. Impactul a fost atît de puternic încît automobilele au ars complet.

Unul dintre cei cinci copii răniți în accident rămîne internat în secția reanimare.

Este vorba despre un băiat de șapte ani. Alți doi minori de 9 și 10 ani care au fost pînă acum la Terapie intensivă, se simt mai bine și au fost transferați în Secția de Ortopedie.

3
0
0
1
3

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Pentru cine intenționați să votați la alegerile prezidențiale din data de 20 octombrie?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав