Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Cîți pasageri au zburat în acest an de pe Aeroportul Internațional Chișinău

10 dec. 2023,, 16:40   Societate
3922 0

Numărul pasagerilor care zboară de pe Aeroportul Internațional Chișinău (AIC), este în continuă creștere, a declarat directorul adjunct al Autorității Aeronautice Civile (ACC), Victor Neaga.

Potrivit lui Victor Neaga, piața Republicii Moldova își revine după criza provocată de pandemie, iar autoritățile continuă să discute cu mai mulți operatori aerieni pentru a-i încuraja să opereze zboruri de la Chișinău.

„Anul curent a fost marcat de turbulențe foarte mari în aviația civilă națională. În perioada martie-mai și pînă la începerea sezonului de vară, sezonul fierbinte în călătoriile cu avionul, o companie a plecat de pe piață, altă companie, din motive financiare, și-a sistat temporar activitatea.

Acești doi operatori, în anul 2022 aveau o cotă parte de 50 la sută din zboruri, așa că jumătate din zborurile care erau deservite nu au mai avut loc. Acest fapt a venit ca un șoc pentru tot sitemul aviației civile și întreg lanțul de agenți aeronautici. Dar piața s-a autoregulat. Noi am venit cu mesaje ca operaratorii existenți pe piață să-și lărgească capacitate.

Potrivit rezultatelor statistice, numărul pasagerilor transportați anul curent este, practic, comparabil cu cel din anul maximal record 2019 și anticipăm o transportare pe calea aerului de 2,8 milioane de pasageri, iar în 2019 a fost aproximativ 3 milioane”, a spus Neaga, notează Noi.md cu referire la radiomoldova.


Totodată, acesta a explicat care sînt pașii pe care trebuie să-i facă pasagerii în cazul anulării sau amînării unui zbor.

„Înainte de a porni la drum, chiar dacă zborul nu a fost anulat, eu vă sugerez să accesați site-ul ACC caa.md, să intrați la compartimentul protecția consumatorului și să vă informați care ar fi drepturile dvs. în cazul unei anulări sau întîrzieri a zborurilor. Pasageri au dreptul să fie compensați de la 250 la 700 de euro per bilet și au dreptul la asistență, adică ei urmează să fie informați despre drepturile lor.

Urmează să se pună la dispoziție rute alternative, dacă este posibil. Dacă zborul se reține, pasagerilor trebuie să li se asigure o conexiune telefonică, să li se servească mese și băuturi.

Dacă cetățeanul se simte că drepturile lui au fost lezate, este obligat să solicite în scris de la compania aeriană care sînt motivele aceste anulări sau întîrzieri și să fie compensat și să-i fie rambursate cheltuielile.

Dacă compania aeriană refuză să-i acorde aceste compensații, pasagerul transmite acest pachet de documente Autorității Aeronautice Civile. În ultima perioadă comportamentul operatorilor aerieni începe să se schimbe”.

5
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?