Potrivit vicepremierului Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, proiectul de reconstrucție va fi lansat pe 30 iulie, iar lucrările sînt programate să înceapă în luna octombrie și să se încheie pînă la mijlocul anului 2026.
„Cunoașteți deja cu toții că noi am depășit 2,5 milioane de pasageri în anul curent și, dacă se menține trendul, noi vom depăși 5 milioane de pasageri care au trecut prin Aeroportul Chișinău. (...) Între 20-22% dintre pasagerii care tranzitează Aeroportul Internațional Chișinău sînt cetățeni ucraineni, ceea ce sporește și mai mult presiunea asupra infrastructurii existente”, a explicat vicepremierul în cadrul emisiunii ÎN CONTEXT de la Moldova 1.
Potrivit lui Bolea, planurile de reconstrucție prevăd modificări structurale a terminalului existent, cît și adaptarea la standardele internaționale prin tehnologii, dar și dublarea traficului de pasageri.
„Pe 30 iulie va fi făcut public proiectul de modernizare pentru a mări capacitatea aerogării pînă la 6 milioane de pasageri. Vor fi extinse pistele de decolare, după care în interior va fi construit încă un etaj, cu o suprafață pentru restaurante și locurile de așteptare. Va fi lărgită acea zonă pentru a putea permite mai multe puncte de control”, a declarat Vladimir Bolea.Lucrările propriu-zise de reconstrucție sînt programate să înceapă în octombrie, odată cu scăderea sezonieră a traficului aerian, și vor dura pînă la mijlocul anului 2026.
„Vom începe procesul de reconstrucție din octombrie, atunci cînd scade fluxul de pasageri. Să cîștige licitația un agent economic serios și, pînă în sărbătorile de Paște, să avem aeroportul finalizat în procesul de reconstrucție”, a precizat vicepremierul Bolea.
Anterior, se estima că suma necesară modernizării Aeroportului Chișinău s-ar ridica la 300 de milioane de euro.
Agenția Proprietății Publice a lansat, pe 28 ianuarie 2025, un proiect de fuziune între Aeroportul Chișinău și Aeroportul Mărculești, pentru crearea unui sistem aerian modern, eficient și rezistent la fluctuațiile de piață. În următorii ani, se va transforma într-un centru regional pentru transportul de marfă. Noul hub va oferi condiții logistice competitive, inclusiv acces direct la rețeaua feroviară și o poziționare strategică în apropierea graniței cu Ucraina, facilitînd, astfel, extinderea fluxurilor de marfă în regiune.
Adăuga comentariu