Din această cauză traficul rutier de tranzit, inclusiv transportul de mare tonaj, va intra în oraș.
„Se preconizează reparația a două poduri, cum a spus Guvernul, deși de fapt sînt trei. Întotdeauna am insistat că reparația acestor poduri trebuie să presupună proiectarea și executarea căilor de ocolire provizorii, astfel ca lucrările de construcție să nu afecteze orașul propriu-zis și producătorii din jur”, a spus Petkov într-un live.
El a precizat că, deși au avut acordul verbal al autorităților centrale, în cele din urmă propunerile autorităților locale din Bălți nu au fost luate în seamă.
Primarul municipiului Bălți a prezentat o scrisoare din partea Administrației de Stat a Drumurilor. Autorii acesteia justifică începerea reconstrucției podurilor fără a asigura căi de acces prin faptul că primarul chipurile nu a refuzat, condiționînd începerea lucrărilor doar prin construcția căilor de ocolire.
Alexandr Petkov a întrebat, în context, de ce în toată țara pot fi făcute căi de ocolire pe timp de reparație, dar la Bălți nu? El mai spune că a oferit chiar și soluții, însă niciuna din ele nu a fost acceptată:
„Am propus căi de acces peste calea ferată unde nu circulă trenurile. Peste cale ferată pe care o controlați voi, nu merge. Iar cei 100 de mii de oameni din oraș nu vă interesează. Asta este integrarea europeană? Așa procedați cu autoritățile publice locale?!”, se întreabă primarul municipiului Bălți.
Adăuga comentariu