X 
Arşiţa stiri: 195
Jocurile Olimpice stiri: 164
Transnistria stiri: 1458

Ford a câştigat a doua oară consecutiv titlul "Motorul Anului" cu unitatea 1.0 EcoBoost

5 iun. 2013,, 17:37   Ştiri Auto
1902 0

Foto: Ford

Pentru a doua oară consecutiv, Ford a primit onorurile de top la "International Engine of the Year". La fel ca anul trecut, motorul 1.0 EcoBoost a primit râvnitul titlu, obţinând cel mai mare scor din ultimii 15 ani.

Juriul format din 87 jurnalişti din 35 de ţări au ales pentru a doua oară consecutiv motorul Ford 1.0 EcoBoost drept la „International Engine of the Year” 2013 (Motorul internaţional al anului 2013). Votanţii au fost impresionaţi de acest „Baby EcoBoost” ce produce până la 125 CP între 1.400 rpm şi 4.500 rpm.

În momentul de faţă, motorul 1.0 EcoBoost echipează modelele Ford Fiesta, B-MAX, Focus, C-MAX şi Grand C-MAX, dar compania intenţionează să-l introducă şi în gama Mondeo şi EcoSport, precum şi în gama vehiculelor comerciale, pentru Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect şi Tourneo Courier. În America de Nord, Fiesta va fi primul vehicul oferit cu motorul 1.0 EcoBoost.

Ford a anunţat şi că va dubla producţia micului motor turbo la uzina Cologne, Germania, la peste 1.000 unităţi pe zi începând cu mijlocul lunii august, pentru a face faţă cererii crescute pentru acest propulsor.

Ford a câştigat titlul "International Engine of the Year" şi în 2012, cu cel mai mare scor din istoria competiţiei.

La categoria 1-1,4 litri, Motorul Anului 2013 este propulsorul 1.4 TSI cu 140 CP de la Volkswagen. Compania germană a primit şi titlul „Best New Engine Award” pentru motorul TSI cu tehnologia ACT (active cylinder management).

La categoria 1.4-1.8 litri, Motorul Anului a fost acordat unităţii 1.6 litri de 200 CP, realizat de PSA în colaborare cu BMW, ce echipează modelele Peugeot 208 GTI, 308 GT şi RCZ dar şi MINI Cooper S.

La categoria 2 litri, a câştigat propulsorul TwinPower Turbo benzină de la BMW. Propulsorul este disponibil pe o gamă largă de modele, impresionând prin combinația specifică BMW de performanțe dinamice și consum redus: BMW 328i, BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i and BMW X1 xDrive28i.

Motorul Audi 2.5 Turbo a fost declarat Motorul Anului 2013 la categoria 2-2,5 litri. Unitatea cu cinci cilindri se află în dotarea modelelor Audi TT RS şi RS3 Sportback.

La categoria 3-4 litri, Motorul Anului 2013 a fost declarat V8-ul de 3,8 litri de la McLaren, aflat sub capota lui MP4-12C.

La „peste 4 litri”, titlul Motorul Anului 2013 a fost acordat unităţii V12 de 6,3 litri de la Ferrari, aflată în dotarea modelului Ferrari F12Berlinetta. Acest motor a primit şi titlul „Performance Engine”.

Titlul „Best Green Engine of the Year 2013” a fost acordat motorului cu doi cilindri de la Fiat, în versiunea bi-fuel, ce poate fi alimentată şi cu CNG (gaz metan). Motorul de 0,9 litri TwinAir dezvoltă 80 CP la 5500 rpm şi 140 Nm la 2500 rpm, dar emite doar 86 grame CO2/km.;

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав