X 
Transnistria stiri: 1448
Preşedintele stiri: 4073

Moldova riscă interzicerea circulaţiei tuturor trenurilor internaționale, cu excepţia trenului № 47/48 Chișinău-Moscova

11 apr. 2013,, 10:06   Societate
9551 0
Foto: photos.casata.md
Moldova este amenințată de interzicerea circulaţiei tuturor trenurilor internaționale, în afară de trenul № 47/48 Chișinău-Moscova. Potrivit directorului Departamentului de Transportare a Pasagerilor a Întreprinderii de Stat "Calea Ferată din Moldova", Nicolae Buza, acest lucru este condiţionat de faptul că aproape toate vagoanele cu locuri rezervate din Moldova nu corespund cerințelor traficului feroviar internațional și în orice moment intrarea acestora în alte țări ar putea fi interzisă. El a menționat că o astfel de decizie poate fi luată de administraţia căilor ferate din ţările, prin care circulă trenurile respective, avînd în vedere că durata de exploatare a vagoanelor cu locuri rezervate din Moldova, a fost extinsă de cîteva ori prin reparaţia acestora în condiţii de depou, iar conform deciziei administraţiilor căilor ferate din CSI, pe rute internaționale nu trebuie să existe astfel de vagoane.

Nicolae Buza a specificat că "Cerințe unice pentru deservirea vagoanelor de pasageri" adoptate la şedinţele Consiliului pentru Transportul Feroviar a țărilor CSI și Baltice prevăd că din 1 ianuarie 2013, sînt admise spre utilizare pentru trenurile internaționale doar vagoanele cu termenul de exploatare indicat de uzină sau acelea, care au fost reparate capital şi restabilite completamente la uzină, astfel prelungindu-li-se termenul de exploatare.

Directorul Departamentului de Transportare a Pasagerilor al întreprinderii, Nicolae Buza, a spus, că în acest caz vagoanele moldoveneşti, care au fost reparate la depou, sîntem în drept să le exploatăm doar pe căile ferate din Moldova. Potrivit lui, partea moldovenească a ridicat în mod repetat problema recunoașterii necesităţii, la nivel internațional, a prelungirii duratei de exploatare a vagoanelor, care sînt produse la depoul CFM, dar sub presiunea puternică a întreprinderii Căilor Ferate Ruseşti, cu majoritatea de voturi a administraţiilor căilor ferate propunerea părţii moldoveneşti a fost respinsă.

Nicolae Buza a menţionat că, astfel, la ora actuală, în cazul înaintării de către administrațiile feroviare ale căilor ferate vecine a cerințelor specificate în documentele adoptate,menţionate mai sus, CFM, din cauza lipsei vagoanelor cu locuri rezervate, care ar corespunde criteriilor înaintate, va trebui să sisteze deplasarea tuturor trenurilor internaţionale, cu excepția trenului internațional № 47/48, în care sînt utilizate 18 vagoane cu locuri rezervate, asamblate în anul 2002.

Departamentului de Transportare a Pasagerilor a raportat că din anul 2014 deficitul de vagoane-cupeu se va face simţit din cauza expirării termenului de exploatare al acestora. Astfel, din numărul de vagoane necesar pentru formarea trenurilor, care e de 262, în 2014 vor fi disponibile în parc doar ‒ 199, iar în 2016 va vor rămîne în lucru doar 169 de vagoane, care vor putea fi racordate la trenurile internaționale.

La sfîrșitul anului 2020 toate vagoanele repartizate Parcului feroviar vor avea termenul de exploatare expirat, conform datelor uzinei producătoare. Astfel, vagoanele cu cupeu, vor trebui să fie scoase de la evidenţă în următorii 5 ani sau să li se facă o reparaţie capitală. Nicolae Buza a spus că pentru a oferi populaţiei transportarea pe căile ferate este necesar să fie luate măsuri urgente pentru achiziționarea noilor vagoane de la uzinele de profil şi să fie reparate capital, reutilîndu-se la uzinele din CSI, aşa încît să li se poată prelungi termenul de exploatare.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?