Arşiţa stiri: 228

Arheologii au găsit un compas vechi într-un castel polonez. Cui i-a aparținut

8 aug. 19:30   Ştiinţă şi IT

Un compas vechi de 500 de ani, care ar fi aparținut lui Nicolaus Copernicus, a fost găsit într-un castel polonez.

Obiectul din aliaj de cupru a fost descoperit în castelul Frombork. Arheologii amatori au cercetat teritoriul acestuia cu ajutorul GPR.

Potrivit informațiilor, în castelul din Frombork Copernicus a făcut majoritatea descoperirilor sale astronomice și a îmbunătățit teoria heliocentrică, potrivit căreia corpul ceresc central este Soarele, nu Pămîntul, relatează Noi.md cu referire la oxu.az.

Compasul a fost găsit într-un tunel de sub grădinile castelului. Potrivit legendei, Copernicus a folosit acest pasaj pentru a ajunge de la reședința sa privată la catedrala orașului.

Compasul a fost datat cu începutul secolului al XVI-lea. Oamenii de știință au examinat descoperirea și au stabilit că acel compas era potrivit pentru măsurători precise. Acestea erau esențiale în cercetarea astronomică.

Artefactul a fost trimis la Serviciul polonez de conservare a monumentelor pentru inspecție.

Pe 31 august, în Moldova este sărbătorită în mod tradițional Ziua Limbii de Stat. Cum să păstrăm limba maternă, în condițiile globalizării și creșterii popularității limbilor străine?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав