Arşiţa stiri: 189
Jocurile Olimpice stiri: 145

A fost descoperită o țesătură străveche. Arheologii au rămas uimiți de vopseaua folosită

23 iul. 00:30   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii israelieni au descoperit cea mai veche țesătură vopsită cu vermilion de stejar, un vierme cunoscut în Biblie drept „Tolaat Hashani” sau „vierme stacojiu”.

În cadrul unui proiect de amploare la Peștera Craniilor, arheologii au găsit printre zeci de țesături o țesătură roșie rară, de mărimea unui timbru poștal.

Folosind metode analitice, ei au determinat originea colorantului, precum și vîrsta țesăturii: aproximativ 3.800 de ani. Viermele stacojiu apare de 25 de ori în Biblie, astfel că există dovezi ale extragerii pigmentului din aceștia, relatează Noi.md cu referire la unian.

Oamenii de știință au declarat că, datorită unor metode speciale, au reușit să stabilească originea colorantului pînă la specia specifică de vermilion de stejar. „Putem determina cu o probabilitate ridicată că, în antichitate, țesătura a fost vopsită cu o specie de kermes vermilio, care eliberează acid kermesic, care dă o nuanță roșie caracteristică”, au comentat cercetătorii.

Ei au datat materialul textil în epoca bronzului mijlociu, în urmă cu aproximativ 3.800 de ani. Din cîte știu cercetătorii, aceasta este cea mai veche descoperire a acestui tip de țesătură de lînă vopsită special cu „kermes”, viermele roșu-aprins din Biblie.

Cum veți proceda în cazul referendumul republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав