Cutremure stiri: 504

Miliarde de ani într-un minut: Un videoclip unic arată cum s-a schimbat planeta Pămînt

13 sep. 03:00   Ştiinţă şi IT

Geologii australieni și chinezi au creat un videoclip unic care ne permite să vedem cum s-au deplasat continentele Pămîntului în ultimele 1,8 miliarde de ani.

Acest material vizual impresionant este rezultatul unui studiu amplu, în cadrul căruia oamenii de știință au revizuit unele dintre teoriile existente cu privire la evoluția tectonică a planetei noastre.

Videoclipul începe cu lumea cu care ne-am obișnuit, cu continentele pe care le cunoaștem astăzi. Însă, pe măsură ce ne întoarcem în timp, limitele continentelor încep să se schimbe, iar acestea se apropie și se ciocnesc pentru a forma supercontinente uriașe. Unul dintre cele mai cunoscute supercontinente este Pangeea, care a existat cu aproximativ 200 de milioane de ani în urmă, în perioada dinozaurilor.

Oamenii de știință au acordat atenție și perioadei care era considerată anterior liniștită din punct de vedere geologic - „miliardul plictisitor”. Cu toate acestea, datorită noilor date și modelelor mai avansate, cercetătorii au ajuns la concluzia că și în această perioadă pe Pămînt au existat procese tectonice active.

Conform previziunilor oamenilor de știință, configurația planetei noastre va continua să se schimbe. De exemplu, peste cîteva milioane de ani, Africa s-ar putea împărți în două părți, formînd un nou ocean. Iar peste aproximativ 200 de milioane de ani, toate continentele s-ar putea uni într-un nou supercontinent, care s-ar putea forma fie în jurul Polului Nord (Amazia), fie la ecuator (Aurica).

Acest studiu este foarte important pentru înțelegerea istoriei geologice a Pămîntului. El ne permite să înțelegem mai bine cum s-au format munții, oceanele și alte formațiuni geologice. În plus, aceste date ne pot ajuta la căutarea mineralelor și în prognozarea dezastrelor naturale.

Videoclipul creat de oamenii de știință a devenit o adevărată descoperire în vizualizarea proceselor geologice. El ne permite fiecăruia dintre noi să fim martorii schimbărilor extraordinare care au avut loc și continuă să aibă loc pe planeta noastră.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав