Arşiţa stiri: 151
Jocurile Olimpice stiri: 128

Studiu: În jurul Pămîntului, există corpuri spațiale misterioase

12 iul. 00:00   Ştiinţă şi IT

O echipă internațională de astronomi din SUA, Republica Cehă și Italia a ajuns la concluzia că mai mult de jumătate dintre obiectele din spațiul din apropierea Pămîntului pot fi așa-numitele comete întunecate - un tip de asteroizi puțin studiați.

Cometele întunecate sînt o enigmă, deoarece combină caracteristici atît ale asteroizilor, cît și ale cometelor.

Asteroizii sînt corpuri stîncoase fără gheață care orbitează mai aproape de Soare, de obicei în interiorul așa-numitei linii de gheață. Acest lucru înseamnă că ele sînt suficient de aproape de lumină pentru ca orice gheață pe care asteroidul ar fi putut să o transporte să sublimeze sau să se transforme din gheață solidă direct în gaz, relatează Noi.md cu referire la oxu.az.

Cometele sînt corpuri de gheață care prezintă o comă neclară sau un nor de cometă din particule de gheață și praf. În plus, cometele au de obicei mici accelerații cauzate nu de gravitație, ci de sublimarea gheții, numite accelerații non-gravitaționale.

Echipa a analizat șapte comete întunecate și a calculat că între 0,5% și 60% din toate obiectele din apropierea Pămîntului ar putea fi comete întunecate care nu au comă, dar au accelerații non-gravitaționale.

Experții au observat că multe dintre aceste obiecte au ajuns acolo unde sînt astăzi cometele întunecate și au constatat că, dintre toate sursele potențiale, cel mai probabil loc al originii acestora este principala centură de asteroizi.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?