Transnistria stiri: 1448
Preşedintele stiri: 4073

Proiectul japonez privind trenul „glonţ”, cel mai rapid din lume, bate pasul pe loc

29 iun. 00:00   Externe
2342 0

Planul companiei japoneze de căi ferate de a transporta navetiștii la o viteză amețitoare, cu cel mai rapid tren din lume se află în impas, după ce construcția liniei de cale ferată Chūō Shinkansen a fost oprită, pe fondul contestaţiilor legate de impactul acesteia asupra celor care locuiesc în apropiere.

Cel mai rapid din lume era destinat să reducă timpul de călătorie după ce linia Chūō Shinkansen lega capitala țării de orașele Nagoya și Osaka din sud-estul țării. Rețeaua de linii de cale ferată Shinkansen conectează deja cea mai mare parte a Japoniei prin intermediul trenurilor „glonț” de mare viteză. Odată ce linia inițială ar fi fost finalizată, pasagerii ar fi putut călători între Tokyo și Nagoya în doar 40 de minute, reducînd la jumătate durata actuală, de 90 de minute, a călătoriei, relatează adevarul.ro

Masterplanul privind dezvoltarea transportului feroviar prevede că linia completă se va întinde şi spre vest, pînă la Osaka, reducînd timpul de călătorie de la Tokyo la orașul-port de la peste trei ore, la doar 67 de minute.

De-a lungul celor peste 500 de kilometri de cale ferată urma să circule trenuri Maglev supraconductoare, cu levitație magnetică, care utilizează magneți supraconductori montați atît pe tren, cît și pe șine, pentru a reduce frecarea, permițînd atît viteze mai mari, cît și călătorii mai ușoare în comparație cu trenurile convenționale de mare viteză.

Planurile companiei Central Japan Railway, aprobate de guvernul japonez în 2011, prevedeau că, odată terminate lucrările, trenurile vor circula la o viteză maximă de aproximativ 310 mile pe oră.


Acest lucru ar fi făcut ca trenurile care circulă pe calea ferată Chūō Shinkansen să fie cele mai rapide trenuri publice din lume, devansînd actualul deținător al recordului - Shanghai Maglev - cu aproape 30 de mile pe oră. Construcția Chūō Shinkansen, care a început în 2014, era estimată la 56 de miliarde de dolari.

Primul tronson, care leagă Tokyo de Nagoya, a fost programat inițial pentru finalizare în 2027, dar, în primăvara acestui an, preşedintele companiei Central Japan Railway a anunţat că acest obiectiv nu mai poate fi atins şi că nu poate estima o dată la care acesta ar putea fi gata.

Întîrzierile se datorează faptului că încă din 2019 guvernatorul din Shizuoka, o regiune prin care ar trebui să treacă o secțiune a căii ferate, și-a exprimat obiecțiile față de construcția acestuia și, de atunci, a refuzat să acorde permisiunea dezvoltatorilor să înceapă construcția. Astfel că, atunci cînd s-a ajuns cu calea ferată în acest punct, lucrările s-au întrerupt.

În timp ce compania îl acuză pe guvernatorul din Shizuoka de faptul că împiedică desfăşurarea unui megaproiect feroviar de miliarde de dolari, acesta îşi justifică opoziţia explicînd că forarea unor părți ale liniei ar duce la scurgeri din rîul Oi, reducînd cantitatea de apă disponibilă pentru cei 700.000 de locuitori care locuiesc în zonă şi pentru care este răspunzător.

1
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?