Hidalgo a declarat luni că propunerea ei pentru reducerea vitezei maxime pe șoseaua de centură a capitalei franceze, Boulevard Périphérique, de la 70 de kilometri pe oră la 50 km/h, va intra în vigoare de la 1 octombrie.
Bulevardul Périphérique este o arteră crucială folosită de locuitorii din suburbiile Parisului pentru a circula în zonele periferice ale orașului. Cu toate acestea, bulevardul „Périph”, așa cum este cunoscut de localnici, este adesea blocat la orele de vîrf – atît de mult încît viteza medie pe această centură este mai mică de 40 km/h, conform datelor orașului Paris din 2019, scrie luni Politico, citat de Noi.mdHidalgo a declarat anterior că dorește să scadă limita de viteză pentru a reduce poluarea atmosferică și fonică pentru rezidenții care locuiesc în apropierea autostrăzii. Limita de viteză pe „Périph” a fost redusă în 2014 de la 90 km/h la 70 km/h.
Măsura face parte dintr-un demers mai amplu al lui Hidalgo, membră a Partidului Socialist de centru-stînga, de a face Parisul mai ecologic și mai prietenos cu pietonii, adesea în detrimentul mașinilor.
Alte politici au inclus creșterea taxelor de parcare pentru vehiculele grele, cum ar fi SUV-urile, și închiderea malurilor rîului Sena pentru mașini, astfel încît acestea să poată fi folosite de pietoni.
Cînd Hidalgo și-a anunțat prima dată propunerea pentru reducerea vitezei pe „Périph”, în noiembrie 2023, aceasta a stîrnit opoziția membrilor de dreapta ai consiliului municipal din Paris și a ministrului de atunci al transporturilor, Clément Beaune, care a catalogat această politică publică drept „prea bruscă” și „prematură”.
Dezbaterea privind reducerea limitei de viteză a ridicat semne de întrebare cu privire la faptul dacă orașul are autoritatea legală de a acționa independent sau ar avea nevoie de aprobarea statului.
Grupul Changer Paris, care îi reunește pe republicani, centriști și independenți și reprezintă opoziția locală, a criticat-o, de asemenea, pe Hidalgo pentru că nu a efectuat o evaluare a impactului politicii și pentru că nu a consultat populația cu privire la decizia ei.
Un studiu din 2021, comandat de orașul Paris, a arătat că majoritatea șoferilor care folosesc bulevardul Périphérique făceau naveta de la casele lor din afara Parisului la locurile lor de muncă. Doar 13% dintre respondenți au declarat că folosesc mașina pentru a ajunge la un „loc de livrare, întîlnire sau pentru un serviciu oferit la domiciliul unui client sau pacient”.
Adăuga comentariu