Musk a scris pe social media: „Timp de doi ani am încercat pacea, acum este război”. El a recomandat ca fiecare companie care este „boicotată sistematic de agenții de publicitate” să-i dea în judecată, relatează rbc.
Pe lîngă asociațiile în sine, au fost intentate procese împotriva membrilor lor individuali - printre care Financial Times (FT) numește producătorii de produse alimentare Unilever și Mars, precum și lanțul american de farmacii CVS Health. Potrivit lui Iaccarino, de pe urma acțiunilor companiilor a avut de suferit nu numai rețeaua socială, ci și utilizatorii săi.După cum notează FT, X a intentat procesul după ce Comisia Judiciară a Camerei Reprezentanților, condusă de republicani, a publicat luna trecută un raport conform căruia GARM și membrii săi „au convenit” să boicoteze Twitter după achiziția acestuia de către Musk, limitînd alegerea consumatorilor, încălcînd astfel legile antitrust.
Co-fondatorul GARM, Rob Rakowitz, a negat afirmațiile, insistînd, alături de alții, că mărcile au dreptul de a decide unde să își cheltuiască „banii de publicitate”.
Problemele rețelei sociale cu agenții de publicitate au început chiar după ce Musk a cumpărat-o în 2022. Din cauza noii politici de moderare și a reducerilor de personal, o serie de companii, inclusiv Apple, și-au suspendat publicitatea. Vara trecută, omul de afaceri a redenumit Twitter în X și a renunțat la logo-ul cu pasărea. Atunci el anunța o scădere a veniturilor din publicitate de aproximativ 50 la sută.
În toamnă a izbucnit un scandal după ce Musk a susținut public postarea unui utilizator X care spunea că evreii „incită la ură împotriva oamenilor albi”. După aceea, companii precum Disney, Warner Bros., Apple, IBM și Comcast au anunțat rețelei sociale un boicot publicitar.
Adăuga comentariu