Acest act unilateralist și protecționist nu doar că încalcă angajamentul de a nu urmării suprimarea și limitarea dezvoltării Chinei, nici de a căuta decuplarea și deconectarea de la China, dar, de asemenea, este împotriva consensului stabilit de cei doi șefi de stat, demonstrînd lipsa credibilității părții americane.
Analiștii consideră că, pe măsură ce alegerile prezidențiale americane se apropie, promovarea unei poziții dure față de China a celor două partide majore a deveni o așa-numită "corectitudine politică". Dar, un război tarifar nu poate rezolva toate problemele, iar SUA vor suferi.
Reuters a citat o analiză făcută de Jason Oxman, președintele Consiliului Industriei Tehnologiei Informației din SUA, arătînd că de la aplicarea tarifelor asupra produselor din China, un total de 221 miliarde USD au fost pierdute de companiile și consumatorii americani.O serie de instituții mass-media subliniază că decizia SUA de a impune tarife suplimentare la vehiculele electrice chinezești ignoră în mare măsură cerințele producătorilor auto americani. Măsurile luate de Casa Albă au dus doar la creșterea propriilor costuri de import și nu au atins obiectivul de reducere a dependenței de produse chineze.
Potrivit calculelor Moody's, consumatorii americani suportă 90% din costul creșterii tarifelor asupra Chinei, gospodăriile americane trebuind să-și crească cheltuielile cu 1.300 USD pe an. Potrivit statisticilor Fundației Fiscale a Statelor Unite, impunerea tarifelor asupra Chinei nu doar că a eșuat să rezolve problema șomajului, ci și a dus la pierderea a 142.000 de locuri de muncă în SUA.
Nita Rudra, profesor la Departamentul de Guvernare al Universităţii Georgetown, a arătat că opinia politicienilor potrivit căreia protecţionismul este benefic pentru crearea de locuri de muncă este greşită, trebuind ca aceștia să se concentreze pe reducerea barierelor şi consolidarea relaţiilor economice globale.
Adăuga comentariu