A fost descoperită o planetă care teoretic ar fi locuibilă

27 mai. 02:00   Externe

Oamenii de știință din Marea Britanie au descoperit o nouă planetă, denumită Gliese 12b, care ar putea susține viața și care „nu se află atît de departe de Terra”.

Temperatura de pe Gliese 12b este de aproximativ 42 de grade, ceea ce înseamnă că ar fi locuibilă. De fapt, este una dintre puținele planete cunoscute unde oamenii ar putea supraviețui, teoretic, transmite Noi.md cu referire la Digi24.ro.

O echipă de oameni de știință din întreaga lume a folosit un satelit de cercetare al NASA pentru a observa planeta care orbitează în jurul stelei sale. Le-a luat mai puțin de un an pentru a calcula apoi dimensiunea, temperatura și modul în care se mișcă.

„Planetele mai mici sînt foarte greu de găsit. Vrem să știm mai multe despre planetele de dimensiunea Pămîntului, astfel încît să putem înțelege cîte alte Pămînturi sînt acolo. Detectarea uneia atît de aproape este foarte interesantă, deoarece ne permite să facem o analiză ulterioară a atmosferei, astfel încît vom putea afla multe mai multe despre aceasta”, a explicat un cercetător.

Gliese 12b este relativ aproape din punct de vedere spațial, la doar 40 de ani lumină distanță. Cu toate acestea, ca să putem ajunge acolo ne-ar lua 300.000 de ani, folosind chiar cea mai rapidă navă a noastră spațială. Planeta, care are aproximativ aceeași dimensiune cu Venus, orbitează în jurul soarelui său la fiecare 12,8 zile.

Soarele, numit Gliese 12, este o pitică roșie rece situată în constelația Pești. Următorul pas este ca echipa să examineze atmosfera planetei și să afle dacă este similară cu cea a Pămîntului. „Ar putea fi, de fapt, o planetă fără atmosferă, ceea ce ar însemna că nu este atît de locuibilă”, a mai explicat un cercetător.

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?