Este una dintre soluțiile Guvernului pentru a preveni blocarea zborurilor, în condițiile în care din 21 noiembrie compania rusă nu va mai putea alimenta aeronavele din cauza sancțiunilor americane. Decizia privind înstrăinarea a fost luată ieri de Consiliul pentru Examinarea Investițiilor de Importanță pentru Securitatea Statului, au declarat pentru PulsMedia surse apropiate procesului.
Pe parcursul zilei de ieri a fost făcut public procesul-verbal al ședinței de ieri al Consiliului de Examinare a Investițiilor. Doar că autoritățile au avut grijă să ascundă datele cu caracter personal. Totuși, din document este clar că s-a extins un termen de înstrăinare pînă pe 17 noiembrie.
Totodată, și o instituție media, afiliată guvernării, care este folosită extrem de des de către SIS în scopuri politice sau anumite grupuri de interese, menționează că ar fi vorba de activele Lukoil-Moldova de la aeroport.
Potrivit acestora, ar fi încercat să confirme informația la Guvern, dar li s-a spus că autoritățile pregătesc un comunicat la subiect și că pe parcursul zilei vor fi oferite mai multe detalii.Lucrurile se complică pentru că gigantul elvețian Gunvor a renunțat deja la ideea de a cumpăra activele Lukoil din afara Rusiei. Se întîmplă după ce, într-o postare pe rețeaua X, Trezoreria americană a scris că ”președintele Donald Trump a fost clar că războiul trebuie să se încheie imediat. Atîta timp cît Putin continuă uciderile fără sens, marioneta Kremlinului, Gunvor, nu va primi niciodată o licență pentru a opera și a obține profit”.
Executivul caută soluții pentru a preveni situația în care să fie dat peste cap graficul zborurilor pentru că Lukoil-Moldova, singurul furnizor de carburanți pentru avioane, este constrîns să-și încheie activitatea din cauza sancțiunilor americane ce vor intra în vigoare pe 21 noiembrie.
Se discută mai multe soluții preluarea activelor de către aeroport, dar și spargerea monopolului prin liberalizarea activității de alimentare a aeronavelor. La această etapă există cel puțin o companie aeriană gata să legifereze o stație nouă de alimentare cu kerosen.
O altă problemă este că jumătate din benzina vîndută pe piața locală este importată de Lukoil-Moldova, care mai deține și o cotă de 20 la sută din piața de motorină. Cu toate aceste, autoritățile cred că ceilalți jucători de pe piață sînt în măsură să acopere un eventual deficit de carburanți.
Adăuga comentariu