„Asia Fruit Logistica este o oportunitate excelentă pentru a crește notorietatea brandului de țară producătoare de fructe de calitate și pentru a ne majora volumul de vînzări și distribuția pe piața asiatică. Exportatorii din Republica Moldova dețin experiență de lucru cu piețele Orientului Mijlociu, dar și cu Bangladesh și Malaysia, cu toate acestea, pentru exportul de mere există dependență majoră față de piața Uniunii Economice Euroasitice, care provoacă anumite riscuri pentru întregul sector. Un alt avantaj al acestei piețe este oportunitatea de a exporta la prețuri avantajoase, la început de sezon și pînă în februarie. În ciuda crizei logistice din Marea Roșie, dezvoltarea prezenței Republicii Moldova în regiunea respectivă este un obiectiv strategic pentru noi”, a menționat directorul executiv al Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe „Moldova Fruct”, Iurie Fală.
La standul Republicii Moldova au fost organizate degustări de mere, prune și struguri, iar numeroși vizitatori din Arabia Saudită, Chile, Mongolia, Indonezia, India și alte țări au fost încîntați de calitatea și gustul deosebit al fructelor noastre.
„Piața asiatică se deosebește prin provocări, din cauza specificului cultural, a cerințelor distincte ale consumatorilor, dar și a concurenței acerbe din partea producătorilor mari de fructe. În calitate de exportatori, trebuie să asigurăm calitatea înaltă a fructelor, în condițiile transportării îndelungate a acestora. În ciuda acestui fapt, piața regiunii respective rămîne una atractivă pentru noi, odată ce reprezintă aproape 1/2 din consumatorii întregii lumii”, a spus Victor Cazacu, manager ProInedit SRL.Asia Fruit Logistica numără, în acest an, peste 750 de expozanți din 42 de țări și regiuni diferite ale lumii și se remarcă prin diversitatea produselor și serviciilor expuse. Expoziția oferă o platformă excelentă pentru promovarea fructelor moldovenești și dezvoltarea exporturilor în țările asiatice și ale Orientului Mijlociu.
Adăuga comentariu