Patrimoniul gestionat de minister la situația din 1 ianuarie 2024 a constituit 767,3 milioane lei, fiind majorat la 31 decembrie 2024 la 779,9 milioane lei. Cea mai mare pondere din valoarea totală a patrimoniului este reprezentată de mijloacele fixe, notează Noi.md.
Auditul public extern a identificat unele deficiențe, fiind emisă opinia fără rezerve. Printre constatări ale auditului au fost evidențiate următoarele:Echipa de audit a fost limitată în obținerea probelor adecvate privind corectitudinea calculului compensațiilor în sumă de 1,2 miliarde lei acordate de minister, din cauza deficiențelor în schimbul de date dintre sistemul informațional SIVE și alte sisteme relevante. Aceste sisteme conțin informații esențiale legate de indicatorii care stau la baza stabilirii compensațiilor individuale, iar disfuncționalitățile în integrarea și utilizarea eficientă a datelor afectează capacitatea de a verifica acuratețea plăților efectuate.
Cu referire la gestionarea patrimoniului se denotă că, ministerul a înregistrat în evidența contabilă 22 clădiri în valoare de 16,5 milioane lei, deși dreptul de proprietate asupra acestora sînt înregistrate în Registrul Bunurilor Imobile (RBI) după alte autorități publice.
În ceea ce privește terenurile, Ministerul are în evidență contabilă două terenuri cu o valoare de 16,9 milioane lei, însă în Registrul Bunurilor Imobile aceste terenuri sînt înregistrate după alte 2 entități.
Auditul a evidențiat și deficiențe în domeniul managementului instituțional și implementarea recomandărilor anterioare.
Totodată, MMPS nu a aprobat pînă în prezent statele de personal, conform Hotărîrii Guvernului nr. 596 din 28.08.2024, în vigoare de la 05.09.2024. Aceasta prevedea majorarea efectivului-limită de la 115 la 126 de unități.
Auditul a constatat că, ministerul a admis numirea a 24 de conducători ai instituțiilor publice din subordine, inclusiv în care ministerul are rolul de fondator, în funcții de conducători interimari, care exercită interimatul funcției deținute cu depășirea termenului de 12 luni. Prevederile actelor normative stabilesc dreptul de exercitare temporară a unei funcții de conducere pentru o perioadă de maximum 6 luni, care poate fi prelungită, cu încă 6 luni. Aceste condiții indică necesitatea întreprinderii acțiunilor de evaluare a situației, cu emiterea deciziilor corespunzătoare.Totodată, auditul a reiterat un șir de recomandări formulate anterior, care au fost doar parțial implementate și neimplementate.
Raportul complet de audit poate fi consultat pe site-ul Curții de Conturi a Republicii Moldova și conține detalii constatările, concluziile și recomandările înaintate.
Reprezentanții MMPS nu au comentat, deocamdată, informațiile constatate în document.
Adăuga comentariu