X 
Arşiţa stiri: 199
Jocurile Olimpice stiri: 171
Transnistria stiri: 1415

Criză la Calea Ferată continuă: Mii de angajați lucrează fără salarii din martie

28 iul. 09:45   Economie
9 ore in urma 2612 0

Mai mult de cinci mii de angajați ai Întreprinderii „Calea Ferată a Moldovei” (CFM) nu și-au primit salariile din luna martie. În total, este vorba de restanțe la lefuri de peste 130 de milioane de lei.

Directorul Agenției Proprietății Publice (APP), Roman Cojuhari, susține că autoritățile sînt în căutare de soluții pentru a remedia situația. Unele active ale întreprinderii ar urma să fie scoase la licitație, iar din banii obținuți să fie plătite salariile angajaților.

Veaceslav Bugai este angajat al nodului feroviar din Basarabeasca. Bărbatul spune că a ajuns în culmea disperării și nu mai are bani pentru a-și plăti serviciile comunale sau pentru a-și întreține familia. Acesta spune că este nevoit să caute alternative de lucru pentru a-și putea asigura existența.

„Ultima dată mi-au plătit pentru luna ianuarie în iunie. Este groaznic. Mai rău de atît deja nu poate fi. Mi-au tăiat deja gazul și lumina. Nu e clar cum să trăim. Săpăm gropi, spălăm toalete, facem tot ce este posibil ca să putem cîștiga un ban să hrănim copiii”, spune bărbatul, notează Noi.md cu referire la radiomoldova.

În aceeași situație sînt și alți angajați ai nodului feroviar din Basarabeasca care își așteaptă salariile de mai bine de trei luni.


Între timp, directorul Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari, a declarat că autoritățile își propun să remedieze lucrurile prin valorificarea activelor neutilizate ale întreprinderii. Astfel, unele bunuri ar urma să fie scoase la licitație, iar din banii obținuți să fie achitate lefurile restante.

„Sîntem la etapa de a achita lefurile pentru luna martie, respectiv, datoriile care sînt la salariu sînt pe trei luni și jumate. Săptămînal discut cu directorul de la întreprindere și ne străduim să luăm toate măsurile necesare pentru a redresa situația.

Am rugat să fie prezentată și o listă de clădiri, de active care pot fi date în arendă și valorificate”.

Situația la Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze după luna august 2022, cînd a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa.

Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întîrziere de cîteva luni. Pierderile estimative ale întreprinderii au constituit aproape 150 de milioane de lei în anul 2023.

0
0
0
1
9

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав