Constructorul naval britanic, aflat în pierdere, a declarat luni că probabil va începe procedurile de administrare în zilele următoare. Administrarea oferă întreprinderilor din Regatul Unit o modalitate de restructurare atunci cînd nu își pot plăti datoriile, spre deosebire de lichidarea imediată, transmite economedia
Într-un comunicat, Harland & Wolff a afirmat că cererea sa pentru o „facilitate” de 200 de milioane de lire sterline (264 de milioane de dolari) din partea UK Export Finance, un departament guvernamental, a fost respinsă, lăsînd-o „într-o poziție financiară dificilă”.
Firma a declarat că personalul său a fost deja informat cu privire la reducerea locurilor de muncă în „operațiunile secundare” și în cadrul holdingului.
„Operațiunile de bază” ale grupului – inclusiv șantierul naval din Belfast, care a construit Titanicul și care contribuie acum la construirea a trei nave de război pentru guvernul britanic – nu vor fi afectate de procedurile de administrare și vor continua să funcționeze în mod obișnuit, a adăugat acesta.
Compania a declarat că analizează vînzarea acestor operațiuni, continuînd în același timp să caute o nouă finanțare.
„Grupul se confruntă cu o perioadă foarte dificilă, avînd în vedere surplusul de pierderi istorice semnificative și eșecul său de a asigura finanțare pe termen lung”, a declarat directorul executiv interimar Russell Downs. „Din păcate, au trebuit luate decizii extrem de dificile pentru a păstra viitorul celor patru șantiere ale noastre”, a adăugat el, referindu-se la șantierele navale ale companiei.
Aceasta nu este prima dată cînd Harland & Wolff se pregătește de faliment. În 2019, guvernul britanic a numit un administrator pentru restructurarea firmei, dar cîteva luni mai tîrziu i s-a aruncat un colac de salvare atunci cînd compania energetică britanică InfraStrata a fost de acord să o cumpere.
Anul trecut, Harland & Wolff, care a finalizat Titanicul în 1912, a livrat prima navă finalizată de la situl său istoric din Belfast în două decenii.
Firma s-a axat în mare parte pe repararea navelor și pe activitatea în domeniul energiei ecologice, care include, în urma vînzării sale către InfraStrata, proiectul de stocare a gazelor Islandmagee din Irlanda de Nord.
Activitatea în cadrul proiectului Islandmagee va continua, de asemenea, în mod normal, a declarat Harland & Wolff.
Într-o declarație de luni, Matt Roberts, un ofițer național al sindicatului britanic GMB, a declarat că guvernul britanic trebuie să acționeze „pentru a se asigura că nicio companie privată nu este lăsată să selecteze” care dintre șantierele sau contractele Harland & Wolff să fie păstrate.
„Nu este suficient să lăsăm aceste șantiere vitale – și contractul crucial (pentru navele de război) cu toate promisiunile sale pentru construcția navală britanică – la mila pieței”, a adăugat el.
Un purtător de cuvînt al guvernului a subliniat asigurările companiei că orice procedură de administrare nu va afecta șantierele sale navale, inclusiv îndeplinirea contractelor pentru Ministerul Apărării din Regatul Unit.
„Suntem clari că, în urma unei revizuiri aprofundate a situației financiare a companiei, în prezent piața este cea mai bine plasată pentru a face față acestor provocări, iar acordarea de fonduri guvernamentale ar fi însemnat un risc semnificativ de a pierde banii contribuabililor”, a adăugat purtătorul de cuvînt.
„Continuăm să lucrăm intens cu toate părțile pentru a găsi un rezultat pentru Harland & Wolff care să asigure construcții navale și producție în Belfast, Scoția și în restul Regatului Unit și să protejeze locurile de muncă.”
Adăuga comentariu