X 
Arşiţa stiri: 233
Preşedintele stiri: 4132

Nissan testează tehnologia de vopsea rece

3 sep. 15:30   Ştiri Auto
7 ore in urma 788 0

Metamaterialul încorporat poate reduce temperatura în cabină și poate reduce consumul de energie, eliminând căldura din timpul verii

Nissan a testat o vopsea auto inovatoare menită să ajute la scăderea temperaturii ambientale a cabinei unui vehicul vara și să reducă consumul de energie al sistemului de aer condiționat.

Dezvoltată în parteneriat cu Radi-Cool, un specialist în produse de răcire radiativă, vopseaua încorporează metamateriale, materiale compozite sintetice cu structuri care prezintă proprietăți care nu se găsesc de obicei în natură.

Proiectul face parte din urmărirea de către Nissan a inovațiilor diferențiate care să permită călătoriile și să ajute la crearea unei societăți mai curate, mai sustenabile.


În noiembrie 2023, Nissan a început o încercare de fezabilitate de 12 luni la Tokyo International Air Terminal din Haneda. În colaborare cu Japan Airport Terminal Co., Ltd., Radi-Cool Japan și serviciul aeroportuar All Nippon Airways (ANA), vopseaua rece Nissan a fost aplicată pe un vehicul de service Nissan NV100 operat de serviciile aeroportuare All Nippon Airways (ANA).

Cu asfaltul său mare și deschis, aeroportul Haneda a oferit mediul perfect pentru a efectua o evaluare reală a performanței vopselei într-un mediu expus la temperatură înaltă.

Deși încă în faza de testare, rezultatele până în prezent au fost impresionante. Parcat unul lângă altul sub soare, un vehicul tratat cu vopsea rece Nissan a demonstrat o reducere de până la 12 grade Celsius a temperaturii suprafeței exterioare și cu până la 5 grade Celsius la interior mai rece, în comparație cu un vehicul cu vehicule tradiționale. vopsea.

Performanța de răcire a vopselei este deosebit de vizibilă atunci când un vehicul este parcat la soare pentru o perioadă lungă de timp. O cabină mai răcoroasă nu este doar mai plăcută la intrare, dar necesită și mai puțin timp de funcționare a aerului condiționat pentru a răci cabina la o temperatură confortabilă. Acest lucru ajută la reducerea sarcinii motorului sau, în cazul unui vehicul electric, folosirea bateriei. În ambele grupuri motopropulsoare se așteaptă o îmbunătățire a eficienței, precum și confortul ocupanților.

Metamaterialul încorporat în vopseaua rece Nissan prezintă două particule de microstructură care reacționează la lumină. O particulă reflectă razele infraroșii apropiate în lumina soarelui, care de obicei ar provoca vibrații la nivel molecular în rășina vopselei tradiționale pentru a produce căldură.

A doua particulă permite descoperirea reală. Creează unde electromagnetice, care contracarează razele soarelui, redirecționând energia departe de vehicul în atmosferă. Combinate, particulele din vopseaua rece Nissan reduc transferul de căldură către suprafețe precum acoperișul, capota, ușile și panourile.

Conducerea dezvoltării este dr. Susumu Miura, senior manager și expert la Laboratorul de materiale și procesare avansate, Centrul de Cercetare Nissan. El a jucat un rol principal în materialul acustic de reducere a zgomotului premiat de la Nissan și și-a dedicat o mare parte din cariera sa la Nissan explorând modalități de a face mașinile mai silențioase, mai reci și mai eficiente.

„Visul meu este să creez mașini mai cool, fără a consuma energie”, a explicat Miura. „Acest lucru este deosebit de important în era EV, unde sarcina de la funcționarea aerului condiționat vara poate avea un impact considerabil asupra stării de încărcare”, a spus el.

Deși vopseaua de răcire radiantă nu este nouă, este folosită de obicei pentru clădiri și structuri. Este adesea foarte gros, necesitând aplicarea cu o rolă de vopsea. Lipsit de orice strat transparent, poate lasa un reziduu cretos la atingere.

Principalele provocări pe care Miura a trebuit să le ia în considerare atunci când a dezvoltat o versiune auto, au fost să se asigure că poate încorpora un strat de acoperire transparent, poate fi aplicat cu un pistol de pulverizare (nu o rolă) și îndeplinește standardele interne riguroase ale Nissan pentru calitatea vopselei.

De la începutul dezvoltării în 2021, Miura și echipa sa au testat peste 100 de mostre și în prezent evaluează o grosime de 120 de microni, de aproximativ șase ori mai groasă decât vopseaua tipică pentru automobile. Au confirmat rezistența la sare și așchiere, decojire, zgârieturi, reacții chimice, împreună cu consistența culorii și reparabilitate. Pe măsură ce dezvoltarea progresează, Miura și echipa sa continuă să exploreze opțiuni mai subțiri care oferă același nivel de performanță de răcire.

În timp ce testarea și dezvoltarea sunt în desfășurare, pentru Miura și echipa sa, speranța este că într-o zi poate fi oferit pentru comenzi speciale și într-o varietate de culori.

Miura vede un potențial puternic, în special pentru aplicațiile vehiculelor comerciale ușoare, cum ar fi camionete, camioane și ambulanțe care petrec cea mai mare parte a zilei la volan.

0
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Declarația deputatului PAS Vasile Șoimaru despre o eventuală interzicere a Bisericii Ortodoxe Moldovenești (în cadrul Patriarhiei Moscovei) a provocat o mare rezonanță. Ce biserică, în opinia dumneavoastră, ar trebui să existe în Moldova?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав