X 
Arşiţa stiri: 199
Jocurile Olimpice stiri: 166
Transnistria stiri: 1415

GEELY a dezvoltat baterii LFP care vor permite vehiculelor electrice să parcurgă 1 milion de km.

1 iul. 09:23   Ştiri Auto
2165 0

În timp ce perspectiva bateriilor cu stare solidă este prea îndepărtată, producătorii chinezi încearcă să îmbunătățească cele mai comune baterii de tracțiune cu litiu-ion pe bază de fosfat de fier (LFP) de pe piață. GEELY și-a dezvoltat propria familie de baterii de tracțiune Aegis într-o versiune scurtă, care, printre alte avantaje, va oferi o durată de viață de până la 1 milion de km.

La rândul lor, așa cum notează reprezentanții producătorului auto chinez, acest lucru va crește gradul de încredere a consumatorilor în resursa vehiculelor electrice și va contribui la dezvoltarea pieței secundare a acestora. Bateriile din această familie au o densitate de stocare a încărcăturii de 192 kWh și o durabilitate estimată de aproximativ 3500 de cicluri. Potrivit lui GEELY, cu kilometrajul mediu anual al unei mașini electrice private la 20.000 km, o astfel de baterie va dura 50 de ani de funcționare. Pierderea capacității bateriilor de a păstra încărcarea va fi minimă.

Deși GEELY cooperează cu același CATL, a dezvoltat singur bateriile familiei Aegis. Corpul scurtat le permite să reducă rezistența internă și să crească eficiența bateriei. Nanotuburi subțiri din fibră de carbon din aceste baterii sunt folosite pentru a transporta ionii, iar acoperirile speciale pentru izolatorii de film îmbunătățesc permeabilitatea ionilor de litiu, permițându-le să se deplaseze mai rapid între electrozi în timpul funcționării bateriei. Aceasta crește viteza de încărcare a bateriilor de tracțiune. În special, bateriile din această serie sunt capabile să restabilească încărcarea de la 10 la 80% în 17 minute față de 26 de minute pentru o baterie similară cu un corp lung și o compoziție chimică tradițională.

În plus, bateriile noi își pierd încărcarea reziduală mai lent la frig. De exemplu, la minus 30 de grade Celsius, încărcarea rămasă a bateriilor tradiționale a scăzut la 79% în timpul testării, în timp ce bateria scurtă Aegis a păstrat aproximativ 90% din încărcarea rămasă.


Specialiștii GEELY au luat o serie de măsuri pentru a îmbunătăți siguranța acestor baterii. A fost introdusă o diafragmă rezistentă la căldură de mare rezistență și a fost introdus un electrod suplimentar de siguranță pentru a crește densitatea de stocare a încărcăturii și a proteja împotriva situațiilor de urgență. Suprafața electrozilor are o acoperire specială care previne scurtcircuitele din cauza deteriorării mecanice a carcasei bateriei. În timpul testelor, acesta din urmă a fost supus la perforare cu știfturi metalice, la impacturi laterale și la frecare împotriva unei suprafețe dure de mare intensitate. Bateria a fost încălzită cu flacără, ținută în apă sărată și deplasată cu utilaje de construcții cu o greutate de 26 de tone, ca să nu mai vorbim de înghețată la temperaturi sub zero. Aparent, dezvoltatorii au fost mulțumiți de rezultatele testelor extreme.

Prima baterie a noii familii va fi crossover-ul electric Galaxy E5. GEELY are, de asemenea, joint ventures cu CATL, Farasis Energy și LG Energy Solution, astfel încât își poate îmbogăți propriile competențe în domeniul creării bateriilor de tracțiune pe cheltuiala acestor parteneri.

3
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав