O expediție subacvatică a făcut o descoperire incredibilă în largul coastei Chili

27 feb. 02:00   Ştiinţă şi IT
1943 0

O expediție în largul coastelor Chili a dus la descoperiri uimitoare, inclusiv peste 100 de specii marine necunoscute pînă acum și munți submarini giganți, mai mari decît cele mai înalte clădiri din lume.

O echipă de cercetători, la bordul navei Falcor a Institutului Schmidt Ocean (SOI), a efectuat expediția în perioada 8 ianuarie-11 februarie. Aceștia și-au concentrat atenția asupra munților submarini din trei zone din largul coastei Chili, descoperind patru munți submarini necunoscuți pînă acum, dintre care cel mai mare a fost numit "Solito".

Solito se ridică la 3.530 de metri deasupra fundului mării, mai sus decît cea mai înaltă clădire din lume, Burj Khalifa. Expediția a descoperit, de asemenea, peste 100 de specii noi de viețuitoare marine, inclusiv bureți, corali, arici de mare și moluște.

Javier Sellanes, biolog marin la Universitatea Catolică din Nord din Chile, a declarat că numărul de specii descoperite a uimit chiar și experții. Aceste descoperiri au o mare importanță științifică și ar putea necesita ani de cercetare pentru a fi identificate pe deplin.

Cu toate acestea, munții submarini sînt amenințați de exploatarea minieră de adîncime și de pescuitul cu traulul. În timp ce parcurile Juan Fernández și Nazca Desventuradas sînt protejate prin lege, lanțurile Nazca și Salas y Gómez rămîn neprotejate.

Expediția subliniază necesitatea de a proteja în continuare aceste ecosisteme marine unice, care pot juca un rol important în conservarea biodiversității și în înțelegerea proceselor ecologice din ocean.