Arheologii au găsit un grup de maimuțe care a traversat Atlanticul cu 34 de milioane de ani în urmă

14 apr. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT
2019 1

Potrivit unui nou studiu, o specie dispărută de maimuțe a traversat oceanul Atlantic cu 34 de milioane de ani în urmă, migrînd din Africa în America de Sud. Acest lucru este anunțat de portalul Phys.org cu referire la revista Science.

Patru maimuțe fosilizate găsite în Peru au ajutat cercetătorii de la Universitatea din California de Sud (SUA) să identifice un alt grup de primate care au traversat Atlanticul.

Anterior se credea că numai maimuțele cu nasul lat au migrat de pe un continent pe altul, dar acum acestora li s-au alăturat maimuțelor din specia Ucayalipithecus perdita (rude ale parapitecilor). Primatele au străbătut oceanul cînd continentele se aflau mai aproape decît în prezent, de aceea în timpul călătoriei ale au fost nevoite să străbată aproximativ 1450 de kilometri. De asemenea, se crede că migrația a avut loc atunci cînd nivelul mării era semnificativ mai mic.

Oamenii de știință cred că maimuțele antice au traversat oceanul pe plute naturale din vegetație. Ambele specii erau foarte rezistente, străbătînd sute de kilometri fără apă dulce. Animalele au reușit, de asemenea, să se adapteze bine pe noul continent și să supraviețuiască timp de aproape 11 milioane de ani înainte de a dispărea.