X 
Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 505

Cine va verifica corectitudinea lingvistică a textelor publicitare

27 apr. 2018,, 13:40   Societate
3132 0

Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate, denumirile de mărfuri, persoane juridice, adrese etc. va fi efectuată de Agenția Servicii Publice.

Astfel, Parlamentul a aprobat în prima lectură, modificarea a cinci acte legislative în acest sens, informează Noi.md.

Potrivit prevederilor legale, pînă la înregistrarea persoanei juridice, autoritatea competentă verifică denumirea sub aspectul disponibilității, caracterului distinctiv și al corectitudinii lingvistice.

Proiectul promovează, pe de o parte, interesele cetățeanului de a beneficia de servicii publice de calitate, efectuate rapid, iar, pe de altă parte, interesele statului de a utiliza eficient resursele, a spori nivelului de calitate al deservirii, prin extinderea principiului ghișeului unic.

Guvernul urmează, în termen de trei luni, să ajusteze cadrul normativ, remunerarea personalului care va presta servicii de verificare lingvistică fiind acoperită din sursele proprii ale Agenției Servicii Publice.


Anterior, atribuția de verificare lingvistică revenea Centrului Național de Terminologie.

Proiectul urmează a fi votat în lectură finală.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

La ce etnie vă atribuiți?