Calea Ferată din Moldova e în pragul falimentului

Calea Ferată din Moldova e în pragul falimentului

Întreprinderea "Calea Ferată din Moldova" este în prag de faliment. Instituţia are pierderi de 700 de milioane de lei pentru  serviciul de transport de pasageri. 

Potrivit Ministerului Economiei şi Infrastructurii, în ultimii ani, fluxul de călători s-a redus cu pînă 60 la sută. Totodată, în ultimii trei ani, din contul transportului de mărfuri au fost acumulate doar 200 de milioane de lei. 

"Începînd cu anul 2014 calea ferată a înregistrat pierderi- 260 milioane de lei, 2015- 250 de milioane de lei, şi din motiv că au fost scoase anumite rute pe anumnite segmente de cale ferată, în 2016 s-au înregistrat 150-160 milioane de lei", a spus şeful serviciului transport feroviar, Valentin Toncoglaz.

Pierderile sînt generate din cauza faptului că majoritatea celor care optează pentru transportul feroviar sînt angajaţi ai CFM şi persoane care au abonamente pentru călătorie gratuită.

"La ziua de ieri dacă să luăm aşa, la trenul Chişinău - Ungheni, au fost vîndute 22 de bilete. Plus acolo pe linie acolo s-au mai taxat, 20-30 de călători. Din 260 de locuri care este la momentul actual", a declarat şeful Gării Chişinău, Mihai Rusoi.

Pentru trenul care circulă pe linia Chişinău-Ungheni, zilnic, sînt vîndute, în medie, 30 la sută din bilete. Tichetele de două ori mai ieftine decît cele de la autobuz sau microbuz îi determină pe puţinii călători să aleagă acest mijloc de transport.

"Fiecare gîndeşte în felul lui, cum e mai convenabil pentru dînsul. Din partea mea mie îmi este mai convenabil şi vremea, şi plata".

"La rutieră cum nu ai da e mai mult. Trenul e confortabil e rapid nu-i populaţie".

Un bilet la microbuzul care circulă pe ruta Chişinău-Ungheni costă 52 de lei, iar la tren preţul variază între 27 şi 49 de lei. Întreprinderea de Stat "Calea Ferată" operează 6 garnituri de transportare a pasagerilor, care circulă pe cinci linii naţionale.

 

Ați găsit eroarea în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Comentarii Adăugați un comentariu2 comentari

гари 27 aug. 16:25

Не удивительно с таким графиком движения ,временем в пути и условиями проще сесть в рутиеру набитую людьми и доехать в два или три раза быстрее таково нынче в молдове время деньги .
Ж/д не рекламируется и не развивается все чахнет и ржавеет условия ужасные и график неудобный .
Все настолько запустили что с этими долгами реанимировать наврядли получиться нужен правильный и грамотный подход а с нашим только доворовывать будут

Siric 24 aug. 15:45

Все вопросы к Шалару и ЛП, он вместе со Струнэ организовал кредит на 20 миллионов евро за которые были куплены хреновые поезда в Румынии. Железная дорога выплачивает кредит за поезда на которых никто не ездит, а Шалару со Струнэ получили хороший откат. Струнэ объявили в розыск, а Шалару как бы не при делах, хотя в тот период времени он был министром транспорта и его прямое отношение к этой сделке очевидно.

Mai multe

Adăugaţi Comentarii

captcha

tu ești reporter

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load

Arhivă de ştiri