Cazul Filat stiri: 355

Pe Marte a fost găsită o zonă gigantică de viaţă

28 sep. 2018,, 02:01   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Brown University (SUA) au descoperit că pe Marte acum cîteva miliarde de ani existau condiții necesare pentru existența microorganismelor chemosintetice, care primesc energie pentru viață cu ajutorul oxidării substanțelor anorganice.

Cercetătorii au analizat datele obţinute cu ajutorul aparatului orbital Mars Odyssey. Ei au determinat conținutul elementelor radioactive de toriu și potasiu din rocile montane. Ţinînd cont de perioada de dezintegrare a acestor substanțe, planetologii au reușit să clarifice, care era cantitatea de toriu, potasiu și uraniu în scoarţă acum patru miliarde de ani.

S-a dovedit că elementele radioactive erau suficiente pentru radioliza apei - divizarea moleculelor sub influența radiațiilor ionizante. Oamenii de știință au descoperit că în scoarţa marțiană există o zonă vastă, potenţial potrivită pentru viaţa organismelor vii, grosimea acesteia ajungînd la cîțiva kilometri. În rezultatul radiolizări în aceasta s-ar fi putut crea o cantitate suficientă de hidrogen, necesară pentru a susține ecosistemul microbian luteotropic de suprafaţă (SLiME) pe parcursul a sute de milioane de ani.