O urmă de dinozaur găsită a doborît toate recordurile

24 feb. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Un dinozaur carnivor uriaș probabil s-a odihnit sau s-a ghemuit în Yorkshire în urmă cu 166 de milioane de ani, lăsînd în urma sa dovezi incontestabile.

Această urmă de dinozaur găsită în Yorkshire se află de-a lungul „Coastei dinozaurilor” din Regatul Unit. Această urmă de dinozaur găsită în Yorkshire datează din Jurasic, măsoară aproape un metru în lungime și este cea mai mare de acest fel găsită în comitat.

Mii de urme de dinozauri și multe fosile au fost recuperate de-a lungul anilor de-a lungul coastei Yorkshire. Dar această descoperire a fost făcută în aprilie 2021 de către arheologul local Marie Woods, în timp ce mergea de-a lungul coastei.

„Nu îmi venea să cred ceea ce văd. Am văzut cîteva amprente mai mici la ieșirile cu prietenii, dar nimic de genul acesta”, a spus Woods într-o declarație. Woods este coautoarea unui studiu care descrie urma care a fost publicat în jurnalul Proceedings of the Yorkshire Geological Society. Woods l-a contactat pe paleontologul dr. Dean Lomax, de la Universitatea din Manchester, pentru a-i afla părerile despre ceea ce a găsit ea în Burniston Bay, la aproximativ 5 kilometri nord de Scarborough. Chiar cu o zi înainte, Lomax a împărtășit o imagine a unei urme de dinozaur găsită în aceeași zonă în 2006.

„Marie m-a contactat în timp ce era jos pe plajă, cu fosila în fața ei”, a spus dr. Lomax. „La început, ca să fiu complet sincer, am crezut că este un fel de glumă. Faptul că Marie a văzut urma pe plajă părea imposibil. În plus, Marie este arheolog, iar ea și cu mine am glumit mereu că într-o zi va face o descoperire paleontologică uimitoare”, a spus el.