Nu provocați ciorile! Ele vă vor ține minte mult timp

11 aug. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Conform cercetărilor efectuate de oameni de știință din Austria și Suedia, ciorile pot să-și amintească oamenii care le-au amăgit cel puțin două luni. Un articol dedicat acestei lucrări a fost publicat în jurnalul Animal Behavior.

Experimentul a constat în faptul că ciorile antrenate ofereau oamenilor o bucată de mîncare în schimbul unei alte bucăți mai bune, iar uneori oamenii le înșelau. Șapte păsări au primit o bucată de pîine pe care o preferau, dar fiecare avea posibilitatea să o schimbe pe o bucată impresionantă de brînză, care le plăcea și mai mult ciorilor.

Cînd schimbul a fost făcut, unii oameni au înșelat intenționat păsările, luînd atît pîinea oferită, cît și brînza. Acest lucru a fost făcut doar de către unii dintre participanții la experiment, în timp ce alte două păsări observau întreaga situație, dar nu au participat la schimburi, transmite gismeteo.ro

Cercetătorii au descoperit că, după două zile de la experimentul inițial, păsările înșelate refuzau să facă schimb cu cei care le-au amăgit, preferînd să coopereze fie cu cei onești, fie cu cei neutri (adică cei pe care nu-i mai văzuseră înainte) participanți la experiment. Păsările observatoare nu manifestau preferințe speciale. Mai departe, cercetătorii au constatat că chiar și după două luni, ciorile nu i-au uitat pe cei care le-au înșelat, adică înțelegeau perfect atît că au fost înșelate, cît și recunoșteau mincinoșii după o perioadă semnificativă de timp.