Bucăți dintr-un meteorit care a căzut pe Pămînt au fost găsite în Germania

31 ian. 03:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au găsit bucăți dintr-un meteorit de mărimea unei nuci care ar putea conține date importante despre originea sistemului solar.

Săptămîna trecută, asteroidul 2024 BX1, al cărui impact a fost prezis cu doar 95 de minute înainte de eveniment, a căzut deasupra Germaniei. După aceea, a început o adevărată vînătoare de posibile fragmente ale corpului spațial. Cercetătorii de la Muzeul Naturii din Berlin, împreună cu colegii lor, spun că au găsit fragmente ale asteroidului de mărimea unei nuci și se pregătesc să le examineze pentru a le confirma originea. Asteroidul a fost descoperit cu doar o oră și jumătate înainte de impact de către astronomul Christian Scharnecki din Ungaria. Omul de știință l-a raportat imediat la Minor Planet Centre, un sistem internațional de urmărire a obiectelor mici din sistemul solar. În ciuda imperfecțiunilor sistemului de avertizare, astfel de evenimente subliniază importanța detectării timpurii a obiectelor potențial periculoase.

Asteroidul 2024 BX1 avea o dimensiune de aproximativ 1 metru și a fost al optulea obiect care a reprezentat o amenințare credibilă de coliziune cu Pămîntul. Deși o coliziune cu un obiect atît de mare ar fi provocat îngrijorare, dimensiunea asteroidului nu a fost un motiv de alarmă majoră, deoarece distrugerea sa în atmosferă era inevitabilă.

Fragmentele găsite la Hafelland vor face acum obiectul unui studiu atent. Datele colectate ar putea oferi oamenilor de știință noi informații despre compoziția asteroizilor și despre procesele din sistemul solar. Chiar dacă bucățile au supraviețuit distrugerii, ele prezintă un interes științific valoros.