A fost lansată o misiune nouă de cercetare a exoplanetelor

19 dec. 2019,, 21:02   Ştiinţă şi IT

Satelitul CHEOPS construit de Airbus a fost lansat cu succes în această dimineaţă cu o navetă Soyuz, de la centrul spaţial Kourou, în Guyana Franceză.

CHEOPS este prima misiune exoplanetară a Agenţiei Spaţiale Europene (ESA). Este, de asemenea, primul satelit construit de Airbus în Spania, pentru ESA şi va avea rolul de a analiza exoplanete şi stele din apropierea acestora, observînd planete cunoscute cu mărimi ce variază între dimensiunile Terrei şi planetei Neptun.

Mai exact, va măsura razele pentru a le stabili densitatea şi a le înţelege compoziţia. Satelitul foloseşte tehnologie testată pentru a deschide calea unor misiuni de o mai mare amploare, care vor încerca să stabilească dacă vreuna dintre exoplanete ar putea susţine viaţa.

Lansarea navetei Soyuz a avut loc conform programului, cu cinci oameni la bord. CHEOPS s-a desprins la 2 ore şi 23 de minute de la momentul lansării. După activarea pe orbită, CHEOPS îşi va începe ciclul operaţional de cel puţin trei ani şi jumătate şi va opera la o altitudine de 700 km.

”CHEOPS, un deschizător de drumuri pentru viitoare misiuni exoplanetare, este un program foarte important pentru Airbus, fiind primul program Science dezvoltat în Spania. Graţie expertizei şi implicării serioase din partea echipei noastre şi a celor 24 de parteneri din 11 ţări europene, am putut livra satelitul la timp Agenţiei Spaţiale Europene, contribuind la succesul misiunii. Aşteptăm cu nerăbdare următoarea misiune ESA, Solar Orbiter”, a declarat Phillipe Pham - Earth Observation, Navigation&Science, Space Systems.