A fost descoperit un strămoș neobișnuit al crocodililor

21 mar. 02:00   Ştiinţă şi IT
1933 0

Oamenii de știință de la Universitatea Texas din Austin au prezentat noi date despre un dinozaur unic, numit Garzapelta muelleri, care a fost un strămoș al crocodililor moderni.

Etosaurul, descoperit în comitatul Garza din nord-vestul Texasului, este o specie nouă care a trăit cu aproximativ 215 milioane de ani în urmă.

Principalele părți ale corpului acestui dinozaur erau acoperite cu plăci osoase, care reprezentau un fel de armură ce acoperea aproximativ 70% din corp.
Caracteristicile unice ale osteodermelor, sau ale plăcilor osoase, au făcut posibilă identificarea G.muelleri ca o specie separată.

Interesant este faptul că acești dinozauri, în ciuda aspectului lor agresiv, erau mai degrabă omnivori decît prădători, precum crocodilii moderni. Observațiile asupra osteodermilor au arătat, de asemenea, că acești dinozauri ar fi putut avea forme diferite de armură în funcție de vîrstă sau sex.

Descoperirile, publicate în The Anatomical Record, evidențiază importanța colecțiilor muzeale pentru astfel de cercetări și extind înțelegerea noastră asupra diversității dinozaurilor și a anatomiei lor. După cum notează cercetătorii, G.muelleri este doar una dintre multe alte specii interesante, rămase în memoria istorică a Pămîntului.