Astfel, în învățămîntul primar au fost cuprinși 41 la sută din elevi, în învățămîntul gimnazial ‒ 47,6 la sută și în cel liceal ‒ 11,4 la sută. Structura numărului elevilor pe niveluri și medii de reședință relevă că învățămîntul liceal este mai atractiv în mediul urban.
În ceea ce privește distribuția numărului de elevi în profil teritorial, la nivel de regiuni, 30,2 la sută din totalul lor au fost înscriși în instituțiile de învățămînt primar și secundar general din municipiul Chișinău, 27,6 la sută – din regiunea Centru, 24,4 la sută – din regiunea Nord, 12,6 la sută – din regiunea Sud, și 4,7 la sută – din UTA Găgăuzia.Precizăm că, în anul 2022, învățămîntul gimnazial a fost absolvit de către 31.000 de elevi, în creștere cu 4,1 la sută comparativ cu anul precedent.
Ce ține de școlile din țară, potrivit aceluiași raport al BNS, la începutul acestui an de învățămînt activau 1.218 instituții de învățămînt primar și secundar general, cu 13 mai puțin decît în anul precedent, rețeaua fiind alcătuită din 92 de școli primare, 781 de gimnazii, 336 de licee, șapte școli pentru copii cu deficiențe în dezvoltarea intelectuală sau fizică și două școli serale.
Adăuga comentariu